A közép-európai diákok az angol nyelv ismeretét nagyon fontosnak tartják jövőjük, a továbbtanulás és a munkavállalás szempontjából – derült ki az Angloville legfrissebb, magyar, cseh, lengyel és román diákok megkérdezésével készült régiós kutatásából. A válaszadók szinte mindegyike tanult angolul az iskolában, és a magántanárral való tanulás is nagyjából hasonló arányban elterjedt a vizsgált országokban: általánosságban elmondható, hogy a diákok közel fele élt már az utóbbi lehetőséggel.
Jókora különbségek mutatkoznak viszont az országok között az iskolán kívüli nyelvtanfolyamok, a családi segítség, az önálló tanulás és a nyelvtáborok elterjedtségében. Iskolán kívüli nyelvi kurzusokra a magyar diákok rendkívül kis arányban járnak: 16 százalékuk nyilatkozott így a többi ország tanulóinál jellemző 55-62 százalékkal szemben. Arra a kérdésre, hogy az angol mellett tanulnak-e más idegen nyelvet, a magyar diákoknak csupán 60 százaléka válaszolt igennel, míg a többi országban mintegy 90 százalék ez az arány.
A kutatás egyik fő célja volt, hogy kiderüljön, a régióban népszerű tanítási módszerek közül melyiket tartják maguk a diákok a leghasznosabbnak. A válaszadók a nyári nyelvi táborokat, a magántanárok által adott órákat és a külföldi nyelvtanfolyamokat értékelték a legnagyobb, 64-74 százalékos arányban hasznosnak. Az iskolai nyelvórák szinte minden országban a rangsor hátsó részére kerültek, ezeket az órákat legkevésbé a magyar (19 százalék), leginkább pedig a román diákok (44 százalék) tartják hasznosnak.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.