BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyerekcipőben jár hazánkban az italos dobozok gyűjtése

Magyarországon az italos karton dobozok visszagyűjtési és hasznosítási aránya 2017-ben 20-22 százalék között mozgott, ami megegyezik a 2016-os adattal – közölte az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés (IKSZ).

Az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés (IKSZ) rámutatott, hogy ez a 20-22 százalékos arány nagy eredmény, mert – mint írták – az IKSZ 2004-es megalakulásakor az italos dobozoknak csupán a 2 százalékát gyűjtötték vissza, ugyanakkor 2016-ban az uniós átlag 47 százalék volt,

Németországban pedig a tejes- és gyümölcsleves kartondobozoknak már a 65 százalékát gyűjtötték szelektíven.

A közlemény szerint Magyarországon évente 580 millió darab tejes és gyümölcsleves italos kartondoboz kerül forgalomba, fejenként átlagosan nagyjából 60 darabot. Az adatokat az elmúlt évben legyártott italos kartondobozok után fizetett termékdíjból származtatták.

Forrás: AFP

A szervezet idén ismét elkészítette a „Leghatékonyabban szelektáló városok” rangsorát: a Pest megyei Tura végzett az élen, ahol a lakosság fejenként átlagosan 39-et szelektíven gyűjtött. A második helyen Pécs végzett, a dobogó harmadik fokára pedig Paks állhatott fel a 37, illetve 33 darab fejenként visszagyűjtött kartondobozzal.

Az országos szinten a legnagyobb mennyiséget, a 935 000 kilogrammot gyűjtő Budapest ismét a középmezőnyben helyezkedik el a fejenkénti átlag 17 darabbal.

Az IKSZ rendelkezésére álló adatok alapján a lista sereghajtói közé tartozik Kecskemét, Székesfehérvár, Miskolc, Berettyóújfalu, valamint Komló, ahol a fejenként visszagyűjtött mennyiség 3 és 6 darab között mozog.

Az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés már 14 éve népszerűsíti az italos kartondobozok szelektív gyűjtésének és újrahasznosításának fontosságát, ugyanis ezeknek a kartondobozoknak 75 százaléka papír, amely akár 5-10-szer is újrahasznosítható.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.