Ismét egyik lánya dühkitörése miatt került kínos helyzetbe a Korean Air dél-koreai légitársaság vezérigazgatója, miután hétfőn vizsgálat indult, mert híradások szerint Cso Hjun Min vizes palackot vágott egy menedzserhez.
A légitársaság bejelentette, hogy április 16-i hatállyal – az ügyben folytatott rendőrségi vizsgálatok lezárultáig – felfüggesztették tisztségéből Cso Hjun Mint, aki a cég alelnökeként a marketingfeladatokért felelt.
A légitársaságnál működő szakszervezetek az alelnök lemondását követelték.
A rendőrség is vizsgálja, hogy történt-e törvénysértés.
A légitársaság azt állítja, hogy a hírekkel ellentétben Cso nem vágott vizes palackot senki arcába, hanem egy poharat vágott a földhöz. Cso megszakította nyaralását, és hétfőn azt állította, nem is dobta a poharat, csak lelökte az asztalról.
Cso Hjun Min csütörtökön a Facebookon kért bocsánatot „ostoba viselkedéséért”.
Apja, a vállalatot vezető Cso Jang Ho egyelőre nem fűzött megjegyzést kisebbik lánya magatartásához.
Nem Cso Hjun Min Cso első lánya, aki kínos helyzetbe hozza a légitársaság vezetőjét. Nővére, Cso Hjun Ah 2014-ben azzal szerzett magának kétes hírnevet, hogy felháborodott azon, hogy a repülőgép első osztályán nem csészében, hanem zacskóban kapta a makadámdiót. Cso emiatt azt követelte, hogy távolítsák el a gépről a vezető légiutas-kísérőt.
A repülés biztonságának veszélyeztetése miatt végül öt hónapot kellett börtönben töltenie, ám onnan a légitársaság szállodaágazatához térhetett vissza.
Az események hatására állampolgárok ezrei árasztották el kérvényekkel az elnöki hivatal honlapját. Sokan azt követelték, hogy a Korean Air távolítsa el nevéből a Korean szót, és ne használja többé logójaként a koreai zászlót. Többek szerint a Cso-lányok viselkedése rontja az ország és a vállalat jó hírét.
Mindkét eset rávilágított arra a társadalmi kérdésre, hogy a dél-koreai gazdaság fejlődését évtizedeken át meghatározó, államilag támogatott családi konglomerátumok, az úgynevezett csebolok alapítóinak leszármazottai mit engedhetnek meg maguknak és mit nem.
Az alapítók mitikus szenteknek számítanak, mert a semmiből építették fel ezeket a cégeket, de gyerekeik és unokáik esetében ez már nem igaz, hiszen ők beleszülettek a milliárdos létbe
– magyarázza Csang Szi Dzsin, a Koreai Tudományos és Műszaki Intézet üzleti tanszékének tanára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.