Csökken azoknak a magyar háztartásoknak az aránya, ahol még lehet találni tévét – írja a Portfolio a KSH fogyasztási statisztikája alapján.
A KSH a tartós fogyasztási cikkek meglétét vizsgálta, ebből kiderül, hogy
2013-hoz képest tavalyra 97,4 százalékról 94,8 százalékra csökkent a televízióval ellátott otthonok mértéke.
Ez egyelőre még nem jelentős csökkenés, de jelzésértékű a portál szerint: nem arról van szó, hogy nem engedhetik meg maguknak az emberek, hogy legyen tévéjük, hanem inkább arról, hogy
az internet mellett már nincs szükségük a készülékre. Nőtt viszont ezen belül a plazma- és LCD-tévék aránya, 30,1-ről 56,1 százalékra.
A 2013-as 42,3 százalék helyett már csak 30,4 százalékban van digitális fényképezőgép a háztartásokban, ezeket vélhetően az szorítja ki, hogy a mobiltelefonok egyre értékelhetőbb minőségű fotókat készítenek.
Asztali számítógépre sincs már olyan nagy szükség, 50,8-ról 40,5-re csökkent arányuk, miközben a hordozható számítógépeké 29,7-ről 42,8-ra nőtt, illetve a netbookok és tabletek aránya 3,9-ről 14,3 százalékra.
Elfordulnak a magyarok a feltöltőkártyás mobiloktól is, a 2013-as 61,1 helyett már csak a háztartások 51,7 százalékában találunk ilyet, az előfizetéses mobilok aránya viszont 46,7-ről 56,6 százalékra nőtt.
Vezetékes telefonból még meglepően sok van, a 2013-as 52,8 százalék után még tavaly is 45,9 százalék volt a jelenlétük.
Mikrohullámú sütő most is szinte ugyanannyi otthonban van, mint 2013-ban – 88,4 százalék után 88,8 százalék az arány. Mosogatógépből több lett – a 2013-as 16,8 százalék után tavaly 19,1 százalék, és egy kicsivel személyautóból is, 52-ről 53 százalékra nőtt az arány.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.