BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre kevesebb a televízió, de a vezetékes telefonból meglepően sok van

A csökkenő tévék számából nem az következik, hogy nem engedhetik meg maguknak a családok, hanem inkább arról van szó, hogy az internet mellett már nincs szükségük a készülékre.

Csökken azoknak a magyar háztartásoknak az aránya, ahol még lehet találni tévét – írja a Portfolio a KSH fogyasztási statisztikája alapján.

A KSH a tartós fogyasztási cikkek meglétét vizsgálta, ebből kiderül, hogy

2013-hoz képest tavalyra 97,4 százalékról 94,8 százalékra csökkent a televízióval ellátott otthonok mértéke.

Ez egyelőre még nem jelentős csökkenés, de jelzésértékű a portál szerint: nem arról van szó, hogy nem engedhetik meg maguknak az emberek, hogy legyen tévéjük, hanem inkább arról, hogy

az internet mellett már nincs szükségük a készülékre. Nőtt viszont ezen belül a plazma- és LCD-tévék aránya, 30,1-ről 56,1 százalékra.

Fotó: AFP

A 2013-as 42,3 százalék helyett már csak 30,4 százalékban van digitális fényképezőgép a háztartásokban, ezeket vélhetően az szorítja ki, hogy a mobiltelefonok egyre értékelhetőbb minőségű fotókat készítenek.

Asztali számítógépre sincs már olyan nagy szükség, 50,8-ról 40,5-re csökkent arányuk, miközben a hordozható számítógépeké 29,7-ről 42,8-ra nőtt, illetve a netbookok és tabletek aránya 3,9-ről 14,3 százalékra.

Elfordulnak a magyarok a feltöltőkártyás mobiloktól is, a 2013-as 61,1 helyett már csak a háztartások 51,7 százalékában találunk ilyet, az előfizetéses mobilok aránya viszont 46,7-ről 56,6 százalékra nőtt.

Vezetékes telefonból még meglepően sok van, a 2013-as 52,8 százalék után még tavaly is 45,9 százalék volt a jelenlétük.

Mikrohullámú sütő most is szinte ugyanannyi otthonban van, mint 2013-ban – 88,4 százalék után 88,8 százalék az arány. Mosogatógépből több lett – a 2013-as 16,8 százalék után tavaly 19,1 százalék, és egy kicsivel személyautóból is, 52-ről 53 százalékra nőtt az arány.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.