Évente több százezer magyar látogat el különféle tematikájú, kisebb-nagyobb fesztiválokra, koncertekre és sporteseményekre. Ezt alátámasztja, hogy a kultúra és sport iránt a válaszadók mintegy 70 százaléka általános érdeklődést mutat – írja a Nielsen a közleményében.
A szabadidőtöltés terén az élen a filmezés áll: tízből kilenc magyar kimondottan kedveli a filmeket, életkortól, nemtől, iskolázottságtól függetlenül. Ezüstérmesként végzett az utazás, ezen belül a 16–29-es korosztály mutatja a legnagyobb lelkesedést. A múzeumok az 50 fölötti korosztály körében szerepelnek előkelő helyen, különösen a nők körében. Érdekesség, hogy a celebek világa a megkérdezettek épphogy harmadát érdekli, és leginkább az ötven feletti, középfokú végzettségű nőket izgatja a sztárok világa.
Zenét napi szinten a magyarok közel 60 százaléka hallgat, míg az Y generációnál ez az érték a 80 százalékot éri el. Koncertre évente egy-két alkalommal jut el a megkérdezetteknek közel a fele, de magas a havonta legalább egy élőzenei eseményt látogatók aránya is (24 százalék). Ugyanez áll a zenei fesztiválokra is: a válaszadók közel fele évi egy-két fesztiválra jut el, ám a magyarok mintegy harmada egyáltalán nem jár fesztiválra.
A sportok iránt általánosságban véve 10-ből heten érdeklőknek Magyarországon, és egyötödük havi rendszerességgel, míg 40 százalékuk évi egy-két alkalommal látogat el személyesen is egy-egy sportrendezvényre. A sportok iránti érdeklődés slágerlistáját
az úszás vezeti, a magyarok kétharmada követi a sportágban történő eseményeket. Második helyen áll a vízilabda és a kézilabda, mindkettő iránt kimagasló érdeklődést tanúsítunk. A labdarúgás, érdeklődés tekintetében, a negyedik helyet foglalja el. Legélénkebben az ezredfordulós generáció, azon belül is főként a középfokú végzettségű férfiak érdeklődnek a foci iránt.
A Nielsen Sports eredményei szerint a legnépszerűbb hazai csapat a Ferencváros, a nemzetközi csapatok közül pedig Real Madridnak szurkolnak a legtöbben.
Televízión a magyarok közel fele néz élőben meccset, egyharmaduk kézilabdát is szívesen néz, míg úszásra tízből hárman kapcsolnak.
Népszerűek a televíziós sportközvetítések, ugyanakkor a globális trendeknek megfelelően a magyarok is párhuzamosan több tevékenységet folytatnak sportnézés közbe
– mondta Vágyi Erik, a Nielsen értékesítési igazgatója. „Ez az elaprózódott figyelem leginkább azt jelenti, hogy a közvetítéssel egy időben interneteznek, telefonálnak, e-mailt írnak vagy a közösségi médián »lógnak«. Ez kitűnő alkalmat teremt az adott rendezvény szponzorációs partnereinek arra, hogy a célközönségüket elérjék.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.