Bánhatja, aki nem volt ott a remek hangulatú és eseménydús döntőn, de hiába szerettek volna sokan jegyet váltani a szombati fináléra, csak nagyon keveseknek adatott meg, hogy a helyszínen tekintsék meg a Real Madrid és a Liverpool összecsapását. A belépők 30 százalékát ugyanis nem bocsátották kereskedelmi forgalomba, mindössze 6700 jegy állt azok rendelkezésére, akik nem az angol vagy a spanyol klub hivatalos keretein keresztül szerettek volna meccsre menni.
A két klub összesen 34 ezer jegyet kapott az Európai Labdarúgó-szövetségtől (UEFA), a fennmaradó több mint 22 ezer jegyet pedig szponzorok, klub- és szövetségi delegáltak, különböző médiumok vezetői, illetve programszervezők kapták. A jegyárak miatt sok ok nem lehetett panaszra, hiszen tavaly óta szinte semmit nem emelkedtek. A legolcsóbb tikettekhez 70 euróért (22 ezer forint), míg a legdrágább kategóriához 450 euróért (140 ezer forint) juthattak hozzá.
A csapatoknak meglehetősen jó befektetés volt a BL-döntőben való részvétel. Az UEFA által létrehozott market pool rendszer – amelynek keretein belül a 2015–2018 közötti időszakra 1,2 milliárd eurót különítettek el – igen busásan jutalmazza a klubküzdelmek során az előrejutást. Így fordulhat elő, hogy
az elmúlt években a Real Madrid körülbelül 320 millió eurót kapott az Európai Labdarúgó-szövetségtől, amelyet kizárólag a BL-eredményei alapján érdemelt ki. Idén ez az összeg további 85 millió euróval emelkedhet.
A Liverpool – tekintve, hogy az elmúlt pár évben nem parádézott, sőt előfordult, hogy részt sem vett a Bajnokok Ligája-sorozatban – eddig körülbelül 80 millió eurót halászott ki a market pool büdzséből. Idei kiváló szereplésének köszönhetően azonban ez az összeg minden bizonnyal megduplázódik.
Az UEFA feje azonban valószínűleg egy kicsit sem fáj a kifizetett pénzdíjak miatt, ugyanis olyan támogatói háttérrel rendelkezik, amelyet nem sok piac mondhat el magáról. Bizonyára mindannyian fejből fel tudunk sorolni olyan márkákat, amelyek neve már régóta összefonódik a BL-sorozattal, ilyen például a Pepsi vagy a Mastercard – utóbbi 1994 óta hűséges társa a BL-nek. A sörmárkák is szoros versenyfutásban vannak, a rendkívül emlékezetes Amstel–UEFA-frigy felbomlása után a Heineken lett a befutó, amely évente 62 millió eurót tesz le az asztalra.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.