Az amerikai tudományos akadémia folyóiratában (PNAS) közölt tanulmány szerint 2011 és 2015 között a várt mutatóktól jelentősen elmaradt a nitrogén-oxidok és a szén-monoxid kibocsátásának csökkenése.
Az egyebek között a gépjármű-motorokból származó nitrogén-oxidok és szén-monoxid közrejátszanak a növényzetre és az emberi egészségre egyaránt káros talaj közeli ózon kialakulásában.
A tanulmány készítői összevetették a talajon végzett mérések eredményeit és a műholdas adatokat az amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) becsléseivel a gépjárműforgalomból, a gyárakból és egyéb forrásokból származó légszennyező anyagok légköri koncentrációjára vonatkozóan.
A nitrogén-oxid koncentráció 7 százalékkal csökkent évente 2005 és 2009 között, ám a 2011 és 2015 közötti időszakban a csökkenés mértéke mindössze 1,7 százalék volt évente, ami 76 százalékos lassulást jelent az EPA 16 százalékos becslésével szemben.
A kutatók szerint az EPA becslése és a valós eredmények közötti különbség az ipari és háztartási forrásokból származó kibocsátás növekedésével, valamint az utakon lévő dízelmotoros járművek számának a vártnál lassabb csökkenésével magyarázható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.