A szakaszos munkabeszüntetés 33. napján a vasutasok 9,87, de a mozdonyvezetőknek még 38 százaléka nem vette fel a munkát. A szuperexpresszek (TGV) 90 százaléka, a többi vonatnak mintegy kétharmada közlekedett.
A parlament a múlt héten fogadta el az állami vasúttársaság (SNCF) reformját célzó törvényjavaslatot, amely ellen április 3-án hirdettek a szakszervezetek sztrájkot.
Ennek keretében minden öt napból két napon sztrájkolnak. A pénteken kezdődött 17. szakasz vasárnap reggel ér véget.
A megmozdulásban a hónap végéig valamennyi szakszervezet részt vesz, azt követően azonban csak a radikális CGT és a Sud kívánja folytatni a munkabeszüntetést, a többi szakszervezet befejezi a tiltakozást.
Laurent Berger, a reformpárti CFDT vezetője pénteken elmondta az LCI hírtelevízióban, hogy „a szakszervezeti akció más formájába kell átlépni, ami a vállalaton belüli szociális párbeszéd, meg kell próbálni nyomást gyakorolni a (kollektív szerződéseket érintő) javaslatok tartalmára, de nyáron nem kell sztrájkolni”.
Philippe Martinez, a CGT elnöke szerint azonban a megmozdulás nem ért véget, folytatódik a nyáron és ősszel is, mert „a problémák nem rendeződtek”.
Az elfogadott reform a költségcsökkentések mellett a 2020-tól meghirdetendő vasúti liberalizációra készíti fel az állami vasúttársaságot (SNCF), amikor a piac fokozatos megnyitása értelmében külföldi vasúttársaságok is működtethetnek vonatokat a francia TGV-k útvonalain. A kormány legfőbb célja, hogy megszüntesse a vasúti dolgozók kivételezett helyzetét, amely a munkahelyek életre szóló szavatolását és az 50 és 55 év közötti nyugdíjba vonulást teszi lehetővé, miközben a franciák többségére a 62 éves nyugdíjkorhatár vonatkozik.
Ez a változás 2020-tól lép életbe a vasúthoz belépő dolgozókra, a jelenlegi vasutasokat nem érinti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.