Minden évben június elején rendez a Sotheby’s egy kortársaukciót, melyen az utóbbi években mindig szerepel mű Reigl Judittól.
A művész 1950-ben hagyta el Magyarországot, nyolc sikertelen szökési kísérlete után a kilencedik próbálkozásra átjutott a vasfüggönyön. Azóta is Franciaországban él és alkot.
A Tömbírás (Ecriture en masse) sorozatot 1959 és 1964 között már Párizsban készítette, a monumentális kalligráfiaszerű, fekete-fehér kompozíciókkal az emberi szókapcsolatok véglegességén kívánt túllépni, és mélyebb, egyetemesebb nyelv megtalálására törekedett, amellyel kozmikus dimenzióba tud lépni, és közelebb kerül az univerzum megfejtéséhez az anyag energiáján keresztül.
A most árverezett mű a jellemzően sorozatokban alkotó festőnő egyik legfontosabb ciklusának, a Tömbírásnak egy kései darabja, 1964-es datálású.
Francia magángyűjteményből került az árverésre, és 150-200 ezer eurós becsértékét felülmúlva érte el a 273 ezer eurós leütési árat.
Reigl Judit műkereskedelmi árai az utóbbi öt évben ugrásszerűen emelkednek, és ez a tendencia még folytatódik. Táblázatunkból is jól látszik, hogy az utóbbi években milyen arányban nőtt Reigl művészetének műkereskedelmi megítélése, amiben nagy szerepe volt a korábban Párizsban élő, de már jó ideje Magyarországon tevékenykedő galériásának, Makláry Kálmánnak, aki az ötvenes-hatvanas évek munkáit vezette be a piacra.
Reigl életművét Budapesten 2014-ben mutatta be a Ludwig Múzeum, ezt megelőzően 2005-ben volt a Műcsarnokban egy átfogó kiállítása.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.