Hiába lógnak egész nap a neten, a digitális bennszülöttként aposztrofált kamaszok nem tudatosan és nem kellő biztonsággal használják a rendelkezésükre álló technológiai eszközöket – derül ki abból a felmérésből, amelynek módszertanát a Microsoft megbízásából a 21. Századi Oktatásért Alapítvány dolgozta ki, és amelyben 25 innovatív iskolában mérték fel a 13–18 éves tanulók digitális kompetenciáit. Nem elég beleszületni a technológiai forradalomba, a digitális kompetencia tanult és folyamatosan fejlesztendő képesség.
Az okoseszközök nyomkodásától a tudatos, biztonságos eszköz- és internethasználatig, a netikett elsajátításáig és az álhírek felismeréséig hosszú az út, és a fiataloknak is szükségük van iránymutatásra
– összegezte a kutatás eredményét Szentkuti Gabriella, a Microsoft ügyvezető igazgatója.
A Deloitte Millennial Survey idei felmérése is negatív változást mutat az Y és Z generáció üzleti motivációról alkotott véleményével kapcsolatban. A hetedik alkalommal elvégzett kutatás rámutatott: a fiatal munkavállalók többsége nem érzi magát felkészültnek azokra a változásokra, amelyeket az ipar 4.0 hoz. A millenniumi generációba tartozó válaszadók mindössze 48 százaléka vélte úgy, hogy a vállalkozások céljai illeszkednek az elvárásaihoz, ez az arány egy éve még 65 százalék volt. A cégvezetőkről alkotott kép is alaposan átalakult, míg tavaly a megkérdezettek 62 százaléka azt gondolta, hogy elkötelezett a társadalom fejlesztésének támogatásában, addig idén már csak 47 százalék volt ezen a véleményen.
A kutatás egyik fontos megállapítása, hogy a vizsgált életkorban lévő fiatalok 43 százaléka arra számít, hogy két éven belül munkahelyet vált, 28 százalékuk pedig úgy véli, öt évig marad a mostani helyén. A kutatásban mért 15 százalékpontos különbség a két csoport között annak fényében különösen elgondolkodtató, hogy egy éve még csak 7 százalékpont volt az eltérés, vagyis jóval többen terveznek rövid távra a munkahelyükön.
A teljes cikk a keddi Világgazdaságban olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.