Többet költöttünk utazásra és több időt töltöttünk pihenéssel 2017-ben, mint egy évvel korábban – derül ki a Magyar Turisztikai Ügynökség, valamint a Központi Statisztikai Hivatal adataiból. A magyar lakosság körében a külföldi úticélok népszerűbbek, mint a belföldiek: tavaly a külföldi turisztikai célú utazásokra a lakosság 8,2 százalékkal többet költött, amely így elérte a 619,9 milliárd forintot. Nemcsak külföldön, de belföldön is szeretünk kikapcsolódni, az erre a célra szánt kiadások 6,4 százalékkal emelkedtek, ami megközelítőleg 330 milliárd forint volt.
Az Intrum, Európa vezető követeléskezelő vállalatcsoportja évente elkészíti Európai Fogyasztói Fizetési Jelentését. A 2017 végén készített reprezentatív kutatásban 24 országból 24 401 európai – köztük 1006 magyar – állampolgár vett részt. A kutatás a nyaralási szokásokat vizsgálta, amelyből kiderült, hogy a magyarok pénzügyi szempontból tudatosan tervezik meg a nyaralást.
A felmérés alapján elmondható, hogy a rendszeresen spóroló magyarok negyede tesz félre utazási célra, amely alacsonyabb, mint az európai átlag. Ennek hátterében a magyarok megtakarítási céljai állnak, hiszen nálunk a váratlan kiadásokra való felkészülés a legfontosabb. Az utazási célú spórolás a 18-24 éves korosztály esetén a legmagasabb: a rendszeresen félre rakó fiatalok közel 40 százaléka emiatt is spórol.
Amellett, hogy hazánkban nem a legnépszerűbb takarékoskodási cél az utazás, a válaszadók számára fontos, hogy a nyaralás kiadásait saját anyagi helyzetüknek megfelelően kezeljék:
több mint 70 százalékuk elutasítja, hogy hitelből vagy ismerősöktől kölcsönkért pénzből utazzon el.
Ezen a téren a legmegfontoltabb a 25-34 éves korosztály, a fiatal felnőttek majd négyötöde vélekedik így. Az adatok alapján az is megállapítható, hogy a magyarok következetesebbek e téren, mint német, francia és finn társaik.
Bár az európai átlagnál kevesebbet teszünk félre kifejezetten a nyári kikapcsolódásra, a magyarok megfontoltan és körültekintően állnak hozzá az utazás tervezéséhez
– foglalta össze a kutatás eredményeit Kis Annamária, az Intrum üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója. „Fontos azonban, hogy a pénzügyi tudatosság a nyaralás alatt is megmaradjon annak érdekében, hogy a pihenést követő időszakban ne szembesüljünk anyagi nehézségekkel. A nyaralás hasonló a karácsonyi bevásárláshoz: könnyű túlköltekezni” – tette hozzá a szakember.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.