A megkérdezettek fesztiválozók 60 százaléka visz magával óvszert. A férfiak közel kétharmada, de a nők több mint fele is „felkészül” a fesztiválhangulatra – olvasható a Nielsen 2018 nyarán végzett reprezentatív felmérésében.
A piackutató kiskereskedelmi indexe szerint július-augusztusban az éves óvszerfogyasztás egyötöde realizálódik, ami a szezon csúcsa.
2017 júniusa és 2018 májusa között értékben több mint egytizedével több fogyott a termékből az előző év azonos időszakához képest. Ez értékben három és fél milliárd forintot jelent, az éves mennyiség pedig közel 21 millió darab óvszert tett ki.
Jellemző a szexuális tudatosság a magyar fesztiválozó fiatalokra, hiszen
a 18-24 éves korosztály közel háromnegyede vásárol óvszert a fesztiválozásra, de a 25-29 évesek kétharmada is felszerelkezve indul útnak. A fiatal felnőttek közül a férfiak 65 százaléka tart magánál óvszert, a nők esetében ez az arány 55 százalék.
A felmérés szerint a teljes lakosság egyötöde használ óvszert alkalmilag. Az országos átlagot nézve a fiatal felnőttek (18-24 évesek) a legaktívabb vásárlók, 100-ból 63-an vesznek rendszeresen gumit. A 25-39 közötti felnőttek negyven százaléka vásárolja a kategóriát.
A teljes óvszerforgalom több mint egyharmada Budapesten és környékén fogy (40 százalék), míg délnyugaton valamivel több mint 10 százalék realizálódik.
Ha óvszer, akkor síkosított: tartja, sőt megerősítette vezető pozícióját a típus, az értékesített óvszerek közel kilenctizede ilyen. Az élmény pedig legyen „sima és egyszerű: az értékbeli eladások négyötöde a nem bordázott óvszerekre megy, és gyakorlatilag elenyésző a színezett termékek aránya.
Óvszert a magyarok harmada havonta 2-3 alkalommal vásárol, leginkább drogériákban (ahol az eladások közel realizálódik). Kiszerelések tekintetében a nagyobb, azaz 10+-os és a 3 darabos csomagok teszik ki az összforgalom négyötödét.
A fiatalabb, évente legalább egy fesztiválra ellátogató közönség tudatosan védekezik, hiszen az országos átlagnál jóval magasabb arányban vásárol óvszert
– mondta Groszmann Diána, a Nielsen szenior piackutatási tanácsadója. „Ezért lehet az is, hogy az éves óvszerforgalom egyötöde hagyományosan július-augusztusban valósul meg.”
A gyártói márkák minden szempontból a legnépszerűbbek, de emelkedik a kereslet a sajátmárkás óvszerek iránt is
A Durex a visszaküldött hibás óvszereknél megtéríti a termék vételárát és a postaköltséget is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.