A kiváló hazai édesvízi halakat – pontyot, afrikai harcsát és pisztrángot – felvonultató kóstoltatás nagy népszerűségnek örvendett, a faház körül a rendezvény minden napján folyamatos volt az érdeklődés – olvasható az Agrármarketing Centrum közleményében.
A „Kapj rá!” kóstoltató roadshow egyik legfontosabb nyári állomása a Sziget Fesztivál – mondta el a MAHOP Irányító hatóság megbízásából a kampány koordinálásával megbízott Agrármarketing Centrum újdonsült ügyvezető igazgatója, a fesztivál utolsó napján szervezett sajtótájékoztatón. Ondré Péter hangsúlyozta: az ilyen és ehhez hasonló rendezvények azért fontos állomásai a kampánynak, mert a fogyasztók nem csak megismerhetik, de meg is ízlelhetik a finom és egészséges édesvízi halakat. A kóstoló falatok mellett ismeretterjesztő kiadványokból is tájékozódhatnak, amelyekből egyrészt praktikus tanácsokat kaphatnak a hal elkészítésével kapcsolatban, másrészt egészséges és változatos receptekkel örvendeztethetik meg családjukat. Az ügyvezető igazgató hozzátette: a kampány egyik legfőbb üzenete, hogy
a halat nem csak rántva és olajban sütve lehet elkészíteni, hanem számos változatos, egészséges és egyszerű módja létezik a halételek elkészítésének.
Magyarországnak a halgazdálkodás fejlesztésére 16 milliárd forint áll rendelkezésre, amelynek keretében kiemelt cél a Halászati Operatív Program (HOP 2007-2013) által megteremtett termelői bázisok, a halgazdálkodási kis- és középvállalkozások fejlesztése, a hagyományos tógazdasági haltermelés versenyképességének növelése, valamint a halételek fogyasztásának népszerűsítése.
Kis Miklós, az Agrárminisztérium vidékfejlesztésért felelős államtitkára beszédében kitért arra, hogy a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program keretében 2018 augusztusáig – a standard felhívások esetében – csaknem 1,5 milliárd forint összegben születtek támogatói döntések, amelyhez kapcsolódóan a nyertes pályázók már megkapták a támogatói okiratokat. További jó hír, hogy előreláthatóan nyár végéig további 1,5 milliárd forint sorsáról születhet döntés, ami hozzájárul a fejlesztési elképzelések megvalósításához – olvasható a közleményben.
Lévai Ferenc, a MAHAL szóvivője a sajtótájékoztatón kiemelte, hogy
a nemzetközi trendek alapján is jól érzékelhető, hogy a halfogyasztás világszerte egyre népszerűbb.
A Magyarországon tenyésztett minőségi halakból rendkívül sokféle étel készíthető, a boltokban pedig már számtalan feldolgozott termék is kapható. A hal ráadásul nem csupán egészséges, a fogyasztása is biztonságos, hiszen hazánkban az élelmiszerellenőrzések e téren még az EU átlagnál is szigorúbbak. A magyar hal tehát nem csak finom, de egészséges és biztonságos élelmiszer is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.