BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A VW-botrány ellenére is bíznak a magyarok a dízelben

A magyarok jelentős része a Volkswagen botrány ellenére is bízik a dízeltechnológiában, nagyon kevesen támogatják a dízel járművek korlátozását a városi forgalomban – közölte a Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesülete (MGOE).

Az MGOE és az Alapjárat autós portál azt mérte fel a Facebookon, hogy a magyarok mit gondolnak a 2015 óta folyamatosan terítéken lévő dízelbotrányról, illetve mennyire bíznak meg a károsanyag-kibocsátási csalás után a Volkswagen, illetve a német gyárak termékeiben. A tájékoztatás szerint a kérdőívet 6561-en töltötték ki, túlnyomó többségük mind a 20 kérdésre válaszolt, ezért bár az eredmény nem reprezentatív, jól mutatja a magyarok dízeltechnológiához, légszennyezéshez és német autókhoz fűződő viszonyát. Az MGOE kiemelte,

a 2015-ben kitört dízelbotrány sem volt képes megingatni a magyarok német autók iránti bizalmát, mintegy három és félszer annyian, 3700-an írták, hogy megbíznak a német autókban, mint amennyien nem.

Kicsivel megosztóbb a Volkswagen megítélése, ugyanis míg 2900 ember szerint nem csökkent a cég presztízse, 1700-an úgy nyilatkoztak, hogy szerintük veszített nimbuszából a német márka.

Fotó: AFP

Borka J. Balázs, az MGOE kommunikációs vezetője a közleményben hangsúlyozta, a vásárlók ragaszkodása a dízel technológiához jórészt a kedvezőbb fogyasztáshoz köthető, két azonos súlyú és formájú jármű között ugyanis akár 25-30 százalék is lehet a fogyasztási különbség a dízel javára. Ez 20 ezer kilométeres éves futásteljesítmény mellett már 200-300 ezer forint megtakarítást is jelenthet. Ugyanakkor

a megkérdezettek 62 százaléka szerint a dízeles járművek aránya a jövőben csökkenni fog,

megfigyelhető trend, hogy a vásárlók mind inkább a benzines modelleket preferálják. A felmérés kimutatta, hogy

az emberek több mint kétharmada szerint nem szabad kitiltani a dízeleket a települések belvárosaiból, a nagyvárosokból.

A válaszolók ugyanekkora hányada azt sem tartja elképzelhetőnek, hogy a következő húsz évben kitilthatják a dízeleket a magyar utakról – közölte a Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesülete.

Brutális bírságot kaphatnak az autógyárak

Akár 14 milliárd euró feletti összegre is rúghat az autógyárakat sújtó uniós bírság, ha nem teljesítik a károsanyag kibocsátási határértékeket.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.