BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Dwayne Johnson a marketingesek álma

Dwayne Johnson (Under Armour) végzett az élen azon a listán, amely azt mutatja meg, hogy a reklámokból visszaköszönő hírességek mennyire vannak átfedésben az adott márka célközönségével. A második Winnie Harlow (Tommy Hilfiger), a harmadik Reese Witherspoon (Crate & Barrel) lett.

A világmárkáknál régóta bevett módszer, hogy olyan sztárokkal reklámozzák termékeiket, akikért a vásárlók is rajonganak, és akiket a világ bármelyik pontján könnyen felismernek. A Spotted nevű kutatócég rangsorolta azokat a színészeket, modelleket, sportolókat, akik nagyobb cégek kampányaihoz adják az arcukat. A kutatócég százas pontozású lista alapján azt rangsorolta, hogy a reklámokból visszaköszönő hírességek mennyire vannak átfedésben az adott márka célközönségével nem, jövedelem, lakhely szerint, és azt is megvizsgálta, hogy az imázsukkal jelentenek-e kockázatot az általuk képviselt márka számára.

A lista összeállításakor azt is figyelembe vették, hogy a közösségi oldalakon mekkora követői táborral és mennyi pozitív hozzászólással rendelkeznek a sztárok.

Dwayne Johnson (képünkön), a könnyedebb hollywoodi filmek egyik kedvelt színésze és az amerikai Under Armour nevű sportruházatgyártó alkotta páros együttműködése maximális pontszámmal lett a legerősebb marketingszempontból. Dwayne Johnson, aki korábban a The Rock néven évekig ismert pankrátor volt, 2016 óta működik együtt a sportruházatgyártó céggel. Janet Comenos, a cég vezérigazgatója a CNBC-nek úgy nyilatkozott, hogy nagyon kevés kockázattal jár a Dwayne-nel való együttműködésük, mivel a vásárlóik a közösségi médiában is követik a sztárt, ezáltal „kapcsolatban állnak vele, és hisznek is benne”.

Kevés a kockázat, hiszen Dwayne-t a vásárlók a közösségi médiában is követik, hisznek benne
Fotó: AFP

Az Under Armour másik reklámarca Stephen Curry NBA-sztár, akinek a céggel való együttműködése csak a 14. helyezéshez volt elegendő. A kosárlabdázó 2009-ben még Nike cipőt viselt, majd 2013-ban szerződött az Under Armourhoz, ami évi 4 millió dollárt hoz a sportolónak. A Tommy Hilfiger divatcég Winnie Harlow modellel végzett közös munkája második helyezést kapott 97,2 ponttal, a dobogó harmadik fokán pedig a Crate & Barrel nevű lakberendezési vállalat arcaként Reese Witherspoon színésznő áll 96,1 ponttal.

A márkák jelentős pénzért szerződtetik a hírességeket:

a Market­Watch gazdasági portál szerint csak az Egyesült Államokban körülbelül 35 milliárd dollárt költöttek sztárok szerződéseire 2017-ben.

Harvey Keitel színész megjelenése például sokat segített a Direct Line nevű brit biztosítótársaságnak, amikor 2014-ben a cég reklámfilmjében megelevenítette a Ponyvaregény című filmből ismert Winston Wolf karakterét. Mark Evans, a cég marketingigazgatója elmondta: a vállalat 2013-ban két számjegyű csökkenést szenvedett el, azonban 2016-ra 31 százalékkal nőtt, részben e híres marketingkampány segítségével.

A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.