Tavaly augusztusban alkalmanként átlagosan 6450 forintot költöttek Regio Játék vásárlói online, míg a hagyományos áruházi vásárláskor 5390 forintot. Idén ugyanakkor az áruház 8 százalékos növekedésre számít az első becsengetést megelőző időszakban. A vállalat felméréséből kiderült, az alapvető iskolai eszközökre a válaszadók
is elköltenek egy gyermek esetében. A füzetet, tolltartót, írószereket a szülők kétharmada személyesen választja ki, egyharmada pedig az áruházi és online vásárlást kombinálja. A tanszerek kiválasztásánál a tartósság a legfontosabb szempont, ezt követi az ergonómia, a kedvenc mesehős mintája, a sort pedig a divatosság, egyediség és az olcsóság zárja.
Idén az általános iskolába járó gyermekek 23 százaléka nem kap új iskolatáskát, mivel annak megvásárlása a kiadásokat akár meg is duplázhatja. Ezért különösen fontos, hogy minőségi, tartós darabot válasszon a szülő.
Ezt érezhetően meg is teszik, mivel magasabb árkategóriájú (15 ezer forintnál drágább) iskolatáskát választanak, ez a válaszadók egyharmadáról mondható el
– tette hozzá Gyaraki Dávid a Regio Játék marketingvezetője. Szerinte alsó és felső tagozatban az 5-10 ezer forintos (a válaszadók 28, illetve 33 százaléka választja ezt tagozattól függően) táska vásárlása a legjellemzőbb, ezt követi a 10-15 ezer forintos kategória (25-25 százalék), 15 ezer forint feletti táskát csak minden ötödik gyermek kap.
Az iskolakezdés költségeibe a megkérdezett családok mindössze egyötödénél száll be a munkaadó pénzbeli támogatás formájában, éppen ezért tízből kilenc szülő tudatosan készül a nyári hónapokban anyagilag arra, hogy minden felszerelést hiánytalanul be tudjon szerezni szeptember elsejéig. A kezdeti kiadások terheit azonban csökkentheti, hogy a felmenő rendszer alapján az általános iskolások ingyen kapják a tankönyveket.
A felmérésünk szerint ez tízből hat esetben valósul meg maradéktalanul, ahol nincs díjmentes könyvosztás, ott jellemzően további 7-15 ezer forinttal (21 százalék) számolnak a szülők
– mondta el a marketingvezető.
A Regio Játék kutatása arra is kereste a választ, hogyan készülnek fel a magyar családok a szeptemberre. Kiderült, hogy a szülők leginkább a pihenésben, a játékkal töltött időben hisznek. Az olvasás is népszerű elfoglaltság, bár igazán a második osztályt kezdőkre jellemző (80 százalék), majd fokozatosan csökken a nyári olvasmányok iránti vágy.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.