A British Airways online foglalásokhoz használt honlapján és okostelefonos alkalmazásán keresztül mintegy 380 ezer bankkártya adatait lopták el – közölte a brit légitársaság.
A British Airways szerint az adatlopás személyes és pénzügyi információkat érint, az útlevél- és utazási információkat nem.
A légitársaság tájékoztatott arról is, hogy az információkat egy kéthetes időszakban, augusztus 21. és szeptember 5. között lophatták el. Hozzátette:
a biztonsági rést időközben sikerült betömni, a British Airways honlapja rendben működik.
A British Airways felvette a kapcsolatot az adatlopás által érintettekkel, s bejelentést tett a hatóságoknál – közölte tovább a légitársaság.
A vállalat csütörtök éjjel megkezdte az összes érintett utas értesítését. Hangsúlyozták, hogy a hackertámadás csak azokat érintette, akik a megadott két időpont között használták a légitársaság online foglalási rendszerét számítógépükön vagy a BA mobiltelefonos foglalási alkalmazásán keresztül. Az érintett utasokkal közvetlenül veszi fel a kapcsolatot, és azt javasolja nekik, hogy lépjenek érintkezésbe bankjukkal vagy hitelkártya-kibocsátójukkal. A BA hangsúlyozta, hogy mindenki, aki a támadás miatt anyagi kárt szenved, teljes kártérítésben részesül, és a British Airways kifizeti ügyfelei banki adósminőség-vizsgálati költségeit is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.