BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Európában is probléma a fiatalok ingatlanvásárlása

Európában a német és az olasz fiatalok veszik meg legnehezebben első saját ingatlanjukat, a magyarok harmada pedig – annak ellenére, hogy 80 százalékban családi házra vágynak – panelben köt ki.

Az ING nemzetközi kutatása szerint az európai lakás- és házvásárlók a különböző uniós tagállamokban kezdenek felhagyni hőn áhított vágyukkal, miszerint sikerül megvenniük álmaik házát.

A válaszadók 35 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az álomházat nem engedhetik meg maguknak a

  • a magas ingatlanárak,
  • a túlzott bérleti díjak,
  • és az alacsony jövedelmek
  • kombinációja miatt.

    Ez leginkább a német és az olasz fiatalokra igaz.

    Hol a legnehezebb megvásárolni az első ingatlant Európában?
    Forrás: ING /

    A legnagyobb arányban Spanyolországban és Törökországban (17-17 százalék), valamint Romániában (18 százalék) nyilatkoztak úgy a fiatalok, hogy egy idő után képesek beruházni egy olyan ingatlanra, amilyenre valójában vágynak.

    Az európaiak átlagosan 34 éves korukra várják azt, hogy képesek lesznek saját ingatlanba fektetni, de előtte bérelt lakásba költöznek. A megkérdezettek 64 százaléka mondta, hogy miután kirepül a családi fészekből, összeköltözik egy barátjával, iskolatársával, vagy párjával – csak ezek után következhet a saját ingatlan vásárlása.

    A magyaroknak csak a harmada köt ki családi házban

    Az OTP kutatása ara világított rá, hogy a magyarok nagy része amerikai típusú családi házra vágyik, ami már-már az elérhetetlen kategóriába sorolható.

    A felmérés szerint a tökéletes ház

    120-140 négyzetméteres, dupla beállós garázzsal felszerelt, és nagy telekkel rendelkezik.

    Fotó: Pixabay

    A szobaszámból, valamint a jó környék követelményéből általában nem szívesen engednek, és meghatározó szempont a közlekedés is. Mivel az ezeknek az elvárásoknak megfelelő otthonokat nem mindenki tudja megfizetni, további kompromisszumokat kell kötniük.

    A hivatkozott felmérés szerint

    panelba mindösszesen a megkérdezettek 4 százaléka vágyik, ám 35 százalékuk végül mégis ezt a megoldást választja. Ezzel szemben kertes családi házba a megkérdezettek 80 százaléka vágyik, de csak 33 százalékuk köt végül ott ki.

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.