A közlemény szerint a döntően földmozgatással járó munkákat
az Európai Unió és a magyar költségvetés 16,1 milliárd forintos támogatásával végezték el a kivitelezők.
A Tisza vízszállító képességének javítása a szolnoki vasúti híd és a Kisköre közötti szakaszon a Környezeti és Energetikai Hatékonysági Operatív Program (KEHOP) keretében valósult meg a Vásárhelyi-terv továbbfejlesztése projekt szellemében, így az eddiginél szabadabb utat engednek az áradó víztömeg lefolyásának.
Töltésáthelyezésekkel megszüntették a hullámtéri szűkületeket, elbontották az övzátonyokat, eltávolították az árvizek levonulását lassító tereptárgyakat és az elburjánzott növényzetet.
A fejlesztés közvetlenül 15 települést érintett: Besenyszögöt, Csataszögöt, Fegyverneket, Kiskörét, Kőtelket, Nagykörűt, Pélyt, Szajolt, Szolnokot, Tiszabőt, Tiszaburát, Tiszapüspökit, Tiszaroffot, Tiszasülyt és Törökszentmiklóst.
Az árvízvédelmi fővédvonalak áthelyezése négy helyszínen történt meg.
Így új földművek épültek a Tisza jobb partján Szórópuszta és Doba között 3660 méter hosszon, Nagykörű közelében 2130 méteren, a Tisza bal partján pedig Szajolnál 360 méteren és Óballánál 4800 méter hosszon.
Az áthelyezett töltésszakaszok egy részén még kiegészítő munkálatok – például padka- és aszfaltburkolat-építés – zajlanak, de ősszel ezek is befejeződnek.
A projekt keretében folytatódnak az árvizek levonulását segítő és a természetvédelmi vízpótlást szolgáló beavatkozások.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.