Az elmúlt évtizedben a fővárosi vendéglátóipari fejlesztések különösen a bisztró jellegű helyekre és a kávézókra terjedtek ki. Ennek két fő oka volt, az egyik, hogy kávézót nyitni – a ráfordítás–nyereség aránya miatt – jóval kiszámíthatóbb, mint melegkonyhás helyet, továbbá kevesebb humánerő szükséges a beruházáshoz, mint más éttermi szolgáltatáshoz, ez pedig csökkenti a vállalkozás adminisztrációs és bérköltségeit. A másik ok, hogy Budapest jóval több, mint százéves kávézókultúrával rendelkezik, ám a 2010-es években vajmi kevés jó kávézó működött Budapesten és az ország többi részén, vagyis hatalmas piaci rés tátongott.
A jelek szerint kifejezetten jól sikerültek a fejlesztések, manapság már nemcsak Budapesten, az ország többi nagyvárosában is találni jó kávézókat, és kapni jó minőségű kávét.
Sőt, annyira jól sikerült a budapesti kávézópiac-revitalizáció, hogy a különlegességeket kedvelők Mekkájává vált. Nincs olyan kávéfajta itthon, amelyet ne lehetne beszerezni, és nincs olyan kávéíz, amelyet a hazai pörkölők ne tudnának előállítani. Utánajárás és különösebb fáradság nélkül beszerezhető a 20 ezer forintos (250 gramm) Bluemonte vagy a cibetmacska ürülékéből készült fajta, sőt ma már hozzáférhető az elefántokkal fermentált kávé is, ezek nagyjából kétszer annyiba kerülnek, mint az említett Bluemonte.
Mindezek tükrében egyáltalán nem meglepő, hogy a világ 37 országában vizsgált legjobb 150 kávézóból három hazánkban található. A budapesti minőség annyira erős, hogy a környező országokban szinte nem is találni olyan helyet, ahol képesek lennének hasonló minőségű specialitásokat előállítani (ideértve Bécset is). A hazai kávézók színvonalas kínálatával az olaszok vetekszenek, bár fontos kiemelni, hogy a magyar kávéízek jelentős részben még az olaszokéra hasonlítanak.
A felnőtt magyar lakosság nagyjából 80 százaléka fogyaszt rendszeresen kávét, elsősorban a hagyományos, (kotyogós) főzött kávét, ahogy az olaszok is, utána a presszót és azok permutációit, majd a tejes variációkat kedvelik leginkább.
A KSH adatai szerint 2013-ban volt itthon a legkisebb az egy főre jutó fogyasztás, ekkor 2,1 kilogrammot mértek fejenként, jelenleg 2,4 kilogrammnál tart a magyar fogyasztó, ám a 2000-es években szinte folyamatosan 2,8 kilogramm volt a meghatározó mutató. Az inflációs kosárba a KSH a 750 forint körüli árszinten mozgó (250 grammos) termékeket emeli be, vagyis a magyar fogyasztó jellemzően az olcsóbb kávékat keresi. De nem csak otthon fogyaszt kávét, előszeretettel költ kávézókban is, ennek átlaga 270–350 forint között mozog. Budapesten heti rendszerességgel hajlandó a fogyasztó 500 forintért (presszó) is kávét inni, ez pedig már a felsőközép kategória. Vagyis a magyar fogyasztó érzékelhetően ínyencnek számít a kávézásban. Ehhez képest a világranglistán csak a tizenhatodikak vagyunk a legtöbb kávét fogyasztó nemzetek között.
A listát a skandinávok (finnek, svédek, dánok) vezetik 10 kilogramm feletti mennyiséggel, és meglepő módon az olaszok is csak a top tízes lista végén állnak valamivel kevesebb, mint 5 kilogramm fejenkénti fogyasztással.
Ezek után szinte természetesnek tűnik, hogy a világ kávéfogyasztását a 2000-es években a skandinávok reformálták meg, a hagyományos, olasz, mogyorós, földes ízektől elrugaszkodva a savasabb, citrusosabb gyümölcs-, például a narancsíz irányába. Erre a „vonatra szállt fel” Budapest is, a három legjobb kávézóban ilyen specialitásokat kínálnak, de ezekhez a városban szinte bárhol máshol is hozzá lehet jutni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.