Végigfutott a magyar sajtón, hogy összesen 116 településen áll le a szemétszállítás, miután a Zöld Híd szemétszállító cég bejelentette:
alulfinanszírozottság miatt nem tudja vállalni a továbbiakban a szolgáltatás elvégzését.
A cég bejelentése szerint összesen 130 milliós havi mínuszban vannak, és mintegy 2,5 milliárd forintra lenne szükségük a helyzet rendezésére. Közleményük szerint hosszabb leállás esetén a Katasztrófavédelem köteles gondoskodni a hulladék elszállításáról (erről itt írtunk), ezért egy, maximum két szállítás kimaradására lehet számítani.
Megkérték továbbá a településen élőket, összesen 125 ezer családot,
hogy a felhalmozódó hulladékot biztonságos módon, az edény méretének megfelelő, a későbbi elszállíthatóság érdekében lezárt zsákokban, lehetőleg saját területen tárolják. Társasházak esetén azt javasolták, hogy a közös képviselő vagy a gondnok segítségével jelöljék ki az átmenetileg felhalmozódó, zsákokban gyűjtött hulladékok ideiglenes tárolási helyét.
Hangsúlyozták, a leállás nem csak a hulladékszállítást, hanem a hulladék tárolást és feldolgozást is érinti, ezért a leállási időszakban beszállítást nem áll módjukban fogadni. A leállás ideje alatt ugyanis valamennyi központjuk, telephelyük és hulladékudvaruk zárva tart.
Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) a szemétszállítás zavartalansága érdekében egyeztetésre berendelte a Zöld Híd Nonprofit Kft. és Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő (NHKV) Zrt. képviselőit péntek délutánra – közölte az OKF Kommunikációs szolgálata.
A közlemény szerint amennyiben a 116 Nógrád és Pest megyei település szemétszállításáért felelős Zöld Híd Kft. nem képes ellátni az élő szerződésében vállalt feladatait, akkor a katasztrófavédelem kész a jogszabályban előírtaknak megfelelően mindent megtenni annak érdekében, hogy az érintett településeken biztosított legyen a szemétszállítás.
Korábban beszámoltunk arról a budapesti problémáról, hogy a városban élők ugyan kitolják a házuk elé a szelektív hulladékgyűjtő kukákat, azokat az FKF Nonprofit Zrt. munkatársai mégsem szállítják el a szokott időben. A problémát tapasztalva sokan telefonon próbálják értesíteni a céget a problémáról, többeknek ugyanakkor fogalma sincs, hogy mi lehet a késlekedés oka, mint ahogyan azzal sincsenek tisztában, hogy mit tehetnének az adott helyzetben.
Megkerestük az ügyben a céget hogy megtudjuk, mi lehet az egyre többször felmerülő probléma oka. Az FKF válaszában kifejtette, a munkaerőpiaci helyzet a cégre is komoly hatással van, ami miatt több más munkakör mellett hulladékrakodásra is folyamatosan keresik a jelentkezőket.
A cég leszögezte továbbá: tisztában vannak a hiány házhoz menő szelektív hulladékgyűjtésre gyakorolt hatásával, aminek eredményeként az időbeni csúszások előfordulhatnak. A lemaradásokat ugyanakkor a vállalat másnap, illetve hétvégi munkavégzés elrendelésével folyamatosan igyekszik pótolni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.