A BBC News hétfői beszámolója szerint
évente másfél millió eurónyi (420 millió forintnyi), turisták által bedobott pénzérmét halásznak ki a kút vizéből. A pénzt hagyományosan a római katolikus egyház kapja, amely az összeget a szegények megsegítésére fordítja.
A római polgármester, Virginia Raggi azonban bejelentette, hogy változtatni akar ezen a szokáson, mivel a pénz a város egyre romló infrastruktúrájának fejlesztéséhez szükséges. Az egyház válasza szerint viszont ezzel a lépéssel a polgármester a szegényeket sújtja.
Nem sejtetettük, hogy ez megtörténik, továbbra is reméljük, hogy nem ez az utolsó szó az ügyben
– mondta el Benoni Ambarus, a Caritas segélyszervezet igazgatója az olasz püspöki konferencia lapjának, az Avvenirének.
A lap szombati kiadásában éles hangú cikk jelent meg A legszegényebbektől veszik el a pénzt címmel. Az Avvenire szerint a Trevi-kútból kihalászott a pénz az egyházi jótékonysági szervezet költségvetésének 15 százalékát biztosította.
A római városvezetés már elfogadta a változtatást, és az áprilisban hatályba lép. Az ANSA olasz hírügynökség jelentése szerint azonban sok olasz a közösségi médián keresztül arra szólította fel a városi tanácsot, hogy vegye ismét fontolóra a döntést.
Raggi, az Öt Csillag Mozgalom (M5S) támogatásával 2016-ban lett Róma polgármestere. A mozgalom alakított tavaly koalíciós kormányt Olaszországban.
A polgármester népszerűsége megválasztása óta visszaesett, mivel nem tudta kezelni az eladósodott város problémáit. Tavaly októberben sok ezren tüntettek a római városházánál Raggi lemondását követelve, többek között a szemét elszállításának akadozása és az utak leromlott állapota miatt.
A csaknem 300 éves Trevi-kutat évente turisták milliói keresik fel. A pénzbedobós hagyomány Frank Sinatra 1954-ben forgatott romantikus filmje, a Három pénzdarab a szökőkútban nyomán vált világhírűvé. A szökőkút az 1960-ban bemutatott Édes élet című filmben is fontos szerephez jutott, amikor Anita Ekberg megmártózott a vizében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.