BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kecskemét új büszkesége a CLA

Talán még a gyárban sem számítottak akkora sikerre, mint amekkorát a Mercedes-Benz CLA négyajtós kompakt kupé és kombi produkált.

Talán még a gyárban sem számítottak akkora sikerre, mint amekkorát a Mercedes-Benz CLA négyajtós kompakt kupé és kombi produkált. Öt év alatt több mint 750 ezer példányt értékesítettek a Kecskeméten gyártott autókból. Különösen fontos a gyár számára, hogy a vásárlók 70 százalékát más márkáktól csábították el. Hogy a jövőben is hasonlóan jól menjen a szekér, most alaposan továbbgondolták a konstrukciót. Egyfelől a formát vették sportosabbra, ebben a formatervezőknek segített az új padlólemez.

Májusban vezetik be a piacra a lépcsős hátú CLA-t, a későbbiekben AMG-változatra is számíthatunk

A korábbinál sokkal szélesebb lett a karosszéria és a nyomtáv is, ami atletikusabb arányokat eredményezett. Erre csak ráerősítettek a keskenyebb lámpákkal, a nagyobb felületekkel, a 16–19 colos felnikkel. A lépcsős hátú karosszéria 4688 milliméter hosszú, 48 milliméterrel növekedett. Az autó 1830 milliméter széles, 53 milliméterrel tesz túl az elődmodellen. A tükrökkel együtt mérve 33 milliméterrel keskenyebb, 1999 milliméteres lett a CLA. A magasság 1439 milliméter (2 milliméteres csökkenés), a tengelytávolság pedig 2729 (30 milliméteres növekedés).

A gyár egyelőre csak a 2,0 literes, 225 lóerős benzinmotort jelentette be

Sokkal szélesebb lett a nyomtáv, az 1612 milliméter elöl 63 milliméteres, az 1602 milliméteres érték hátul 55 milliméteres bővülést jelent az előző generációhoz képest. Érdekes módon nem hosszában, hanem magasságában bővült a karosszéria, az első fejtér 17, a hátsó 3 milliméterrel nagyobb, miközben a hátsó lábtér 1 milliméterrel csökkent. Szélesebb és hosszabb lett a csomagtér, amelyet könnyebb megpakolni a szélesebb nyíláson át, azonban a befogadóképessége így is 10 literrel 460 literre csökkent.

Az MBUX-rendszerhez lehet párosítani a csuklón viselt okosórát, fitneszkarórát is

A vezetőtámogató rendszerek az aktuális S-osztályból érkeznek, a részben autonóm vezetéshez szükséges érzékelők 500 méterre látnak előre, és a navigációs adatbázist is használják. Persze a legtöbbért felárat kell fizetni, ahogy a LED-es fényszórókért is. Alapáron halogén jár, majd a LED High Performance és a Multibeam LED következik.

A cikk a Világgazdaság január 22-i számában jelent meg

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.