BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyar cégek még ódzkodnak a felhőktől

A vállalatok elmozdultak ugyan a digitalizáció felé, de a felhőszolgáltatásoktól még ódzkodnak. Természetesen informatikusokra és programozókra is szükség van, de leginkább mégis olyan digitális szakemberekre van igény, akik az üzletet és az IT-t is egyaránt értik.

A magyar ügyfelek elmozdultak a digitalizáció felé, de a felhőszolgáltatások felé még nem igazán – fogalmazott Borbás Sándor, SERCO Informatika Kft. cégvezetője a Világgazdaság Versenyképesség – Magasabb fordulatszámon című konferenciáján. Hozzátette, hogy a munkaerőhiány viszont a felhők irányába tolja a cégeket, mert ezt nem nekik üzemeltetniük.

Borbás Sándor, a SERCO Informatikai KFT. cégvezetője
Fotó: Kallus György / VG

A felhőszolgáltatók is rájátszanak arra, ha beviszem az adatokat hozzájuk, akkor ha meggondoltam magam, szeretném onnan elhozni az adataimat, akkor azt nem teszik könnyen lehetővé, illetve megnehezítik azt – tette hozzá.

Arany János, az SAP Customer Experience üzletágvezetője szerint ahhoz, hogy a gyorsuló technológiai fejlődésben globálisan versenyképesek legyünk, bizonyos dolgokat érdemes a cégen kívül helyezni – ilyenek például a felhőszolgáltatások. Már eleve ilyenek a telefon-, vagy az email-szolgáltatások. Viszont azt, hogy a vállalati rendszereket is kiszervezzük ilyen szolgáltatókhoz, az még picit merésznek tűnik a szakértő szerint. Kiemelte ugyanakkor, hogy

az adatbiztonsági rizikó mindig a humánfaktor.

Ez utóbbiban viszont erősek ezek a szolgáltatók, hiszen ha kiszivárogna adat, akkor ezek a cégek le is húzhatnák a rolót. Mindezek ellenére Arany János szerint a cégek ettől még picit ódzkodnak. Egyes termékeket viszont (például a Microsoft vagy az Oracle) már nem is kínálnak máshogy, csak felhőben. Úgy véli, hogy a

magyar cégek azért vannak picit lemaradva, mert bátortalanul állnak abba bele, hogy a digitalizáció hogyan tudná az ő működésüket is segíteni.

Borbás Sándor hozzátette, hogy például az ő cégüknél is eltolódott a tevékenységük a szolgáltatások, üzemeltetés támogatások felé, a cégeknek ugyanis már nem érdekük, nem éri meg nekik, hogy saját IT-t üzemeltessenek – az erre szakosodott cégektől ezt számonkérhetőbben, szakszerűbben is megkaphatják.

Pozitív trendeket szerencsére egyre inkább láthatunk a magyar piacon

– tette hozzá.

Arra a felvetésre, hogy nem is informatikusokra van inkább szükség, hanem olyan szakemberekre, akik ezeket a rendszereket üzemeltetik, működtetik, Arany János elmondta, hogy ahol ez alaptevékenység, ott van szükség az informatikusokra, programozókra. Ugyanakkor ahol ezeket a rendszereket, szolgáltatásokat „csak” alkalmazni kell, ott nem feltétlenül kell ilyen szakember, pár hónap alatt ugyanis ezek az alapok elsajátíthatóak.

Arany János, az SAP Customer Experience üzletágvezetője
Fotó: Kallus György / VG

 

Az informatikában kevés, ha valaki egy platformot megtanul, és arra alapozza a jövőjét, mert a világ nagyon gyorsan változik

– hangsúlyozta Arany János. Szerinte

üzletet és IT-t egyaránt értő digitális szakemberekre van igény.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.