Eddig háromféle karosszériaváltozat közül választhattak a vásárlók, az új Evoque azonban csak ötajtósként létezik. Jórészt azért letisztultabb a forma, mert
a kilincsek menet közben visszahúzódnak az ajtókba, s látványosabb a teljesen LED-es világítás.
Megtartották az eddig is bevált kompakt alapterületet, a 4,37 méteres karosszérián belül azonban több lábteret kapnak a hátul ülők, és a raktér méretét is megnövelték 10 százalékkal, most 591 literes, és a támladöntés után 1383 literre emelkedik. A modernebb műszerfalon érintőképernyővel váltották ki a középkonzolt, és alapfelszereltség a digitális műszeregység. A központi érintőképernyő alapesetben a műszerfalba simul, de meredekebb szögbe is állítható. Egyfelől a menü kezelését könnyíti meg a kevesebb tükröződés, de egyéb fontos szerepe is van ennek a kijelzőnek.
A ClearSight Ground View-nak nevezett kép a kocsi orra előtti terepet mutatja, vagyis
külső segítség nélkül láthatja a sofőr, hol vannak akadályok az autó előtt.
A belső tükör is különleges, hiszen a tükröződő felület kijelzőt rejt, amely a hátrafelé néző 50 fokos látószögű kamera képét jeleníti meg gombnyomásra. Így akkor is lát hátra a sofőr, ha például hárman ülnek mögötte. A kameraalapú megoldás sötétben is többet mutat, mint a hagyományos tükör.
Mindemellett alapfelszereltség a Smart Settings nevű, a használó szokásait megtanuló és azokhoz alkalmazkodó segédrendszer, amelyet a Jaguar E-Pace szabadidő-autónál vezetett be a konszern. A feláras bőrkárpit alternatívájaként rögtön négyféle, újrahasznosított vagy természetes szálakból készített kárpitot kínálnak. A Kvadrat nevű műbőrt, a Miko Dinamica hasított műbőrt, valamint az Eucalyptud és az Ultrafabrics szövetet.
Egy-egy Evoque-hoz akár 33 kilogramm újrahasznosított műanyagot is felhasználnak, a Kvadrat kárpithoz autónként 53 műanyag palackot dolgoznak fel.
A márkától elvárható módon a terepképességeket is fejlesztették, a gázlómélység immár 600 milliméter, ami 100 milliméteres pluszt jelent. A Terrain Response 2 nevű összkerékhajtás üzemmód választó a már ismert négy lehetőség, azaz a komfort, a homok, a fű-kavics-hó és a sár mellett Auto módot is kínál. Az alapmodell kivételével széria a 48 voltos lágy-hibrid hajtás, ami fokozott energia-visszatermelést biztosít és lehetővé teszi, hogy 17 kilométer per órás sebesség alatt fékezéskor leállítsa a belső égésű motort az elektronika.
A piaci bevezetéskor elérhető Ingenium négyhengeres erőforrások háromlépcsős teljesítménnyel választhatók, a dízel 150, 180 vagy 240, a benzines pedig 200, 249 vagy 300 lóerős.
A fronthajtású, hatfokozatú kézi váltós alapkiviteltől eltekintve az összes Evoque kilencfokozatú automatát és összkerékhajtást kap. Várhatóan egy év múlva kerül a szalonokba a hálózatról tölthető hibrid, amely a zöld rendszám használatára is alkalmas lesz. Ennél egy lágy-hibrid 1,5 literes, 200 lóerős és 280 newtonméteres háromhengeres turbómotor hajtja az első kerekeket, míg a hátsókat egy 108 lovas és 260 newtonméteres villanymotor. A hátsó ülések alá kerülő lítiumion-akkumulátor 11,3 kilowattóra kapacitású. A továbbfejlesztett padlólemez alkalmas akkumulátoros-elektromos változat felépítésére is, erről azonban csak később, a piaci igények és lehetőségek felmérése után döntenek.
A 2008-as LRX tanulmány alapján készülő Evoque-ot 2011 júliusában kezdték gyártani három- és ötajtós karosszériával. A padlólemeztárs Freelanderhez képest 100 kilogrammal csökkentette a tömeget az alumínium motorház- és utastértető, valamint a műanyag csomagtérajtó. Különlegessége a 8 colos érintőképernyő, amely a vezetőnek és az utasnak eltérő képet jelenít meg. A 2012-ben bemutatott tanulmányból csak 2016 nyarán lett sorozatgyártású kabrió, amely semmit sem veszített terepjáró képességéből. A kupé 2017-ben búcsúzott, az ötajtós és a kabrió egészen a modellváltásig választható maradt.
A cikk a Világgazdaság március 5-i számában jelent meg
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.