Számos olasz szakember és több showroom (bemutatóterem) tulajdonosa is ellátogat a holnap kezdődő, háromnapos budapesti divathétre. Ők a 40 európai, közülük 35 magyar tervező munkájából kimondottan annak a nyolc hazai szakembernek a kollekciójára kíváncsiak, akiket már megismerhettek a milánói divathéten. Ezek a tervezők a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) mentorprogramjának résztvevőiként mutatkozhattak be az olaszországi rendezvényen.
Az MDDÜ tavaly a hazai divat- és dizájnipar összefogására és fejlesztésére jött létre.
A szakterület gazdasági súlyának meghatározásához a KSH teljes textil- és könnyűipari, valamint a ruházati értékesítési adatai adhatnak fogódzót, de az ügynökség szeretné pontosabban mérhetővé tenni az ágazatot. Becslések szerint nagyjából háromezer hazai divatipari cég működik, aktív tervezőből pedig 250-300 lehet.
Az idén fel kívánjuk térképezni a szektort, az ágazat növekedési lehetőségeit jól mutatja, hogy a világ divatiparága a globális GDP 2 százalékát teszi ki
– mondta a Világgazdaságnak Bata-Jakab Zsófia, az ügynökség vezetője.
A szervezet négy területre fókuszál: a gyártásfejlesztésre, az oktatásfejlesztésre, a hazai stabilitás elérésére és a nemzetközi piacra lépés segítésére.
Az utóbbi kettő terén nagy előrelépés, hogy az MDDÜ tavaly ősszel hároméves partneri szerződést kötött az olasz divatipari kamarával, a Camera Nazionale della Moda Italianával, amely a teljes milánói divatipart is összefogja, és szervezi a város divathetét.
Az októberi fashion week résztvevőiből az olasz szakemberek az ügynökséggel közösen választották ki azt a nyolc tervezőt, akik bemutatkozhattak Milánóban, és bekerültek a mentorprogramba. (Az ősszel újabb mentorprogram indul.)
A teljes cikk a csütörtöki Világgazdaságban olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.