BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A középmezőnyhöz tartozik a magyar oktatás digitalizáltsága

A tanárok fele több mint hat napot fordított informatikai képzésre.

A magyarországi oktatás a digitális felszereltség szempontjából az uniós középmezőnybe tartozik:

egy számítógépre hat diák jut, míg az uniós átlag öt

– derül ki az Európai Bizottság most először készült felméréséből az oktatás digitalizáltságáról. A 2011–2012 között rögzített adatok szerint a hazai 8. és 11. évfolyamok tanárainak a 49 százaléka a kutatás előtti két évben több mint hat napot fordított információs és kommunikációs technológiai (IKT) képessége fejlesztésére, amelyre az uniós tanárok 45 százaléka szánt időt.

Fotó: Shutterstock

Magyarországon ezen a héten (április 8–12. között) rendezik a közoktatás negyedik digitális témahetét, amelyhez 953 iskola csatlakozott. Az elmúlt négy évben a csaknem nyolcezer digitális pedagógiai projektben 19 ezer tanár és 325 ezer diák vett részt. Az idei eseményen kiemelten hangsúlyos

a matematika, a természet- és mérnöki tudományok, valamint a művészet- és társadalomtudományok együttes megközelítése, a digitális technológia alkotó használata és az algoritmikus gondolkodás fejlesztése, a nevelési-oktatási intézmények közötti együttműködés élénkítése, valamint a határon túli magyar pedagógusok és oktatási intézmények bevonása a témahétbe.

A csatlakozó intézmények az általuk kiválasztott témákat (például robotika, digitális kincskeresés, e-könyv-készítés, kódolás, filmek, okosotthon, tematikus múzeumi térképek) dolgozták fel digitális pedagógiai módszerekkel és eszközökkel.

A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.