A magyarországi oktatás a digitális felszereltség szempontjából az uniós középmezőnybe tartozik:
egy számítógépre hat diák jut, míg az uniós átlag öt
– derül ki az Európai Bizottság most először készült felméréséből az oktatás digitalizáltságáról. A 2011–2012 között rögzített adatok szerint a hazai 8. és 11. évfolyamok tanárainak a 49 százaléka a kutatás előtti két évben több mint hat napot fordított információs és kommunikációs technológiai (IKT) képessége fejlesztésére, amelyre az uniós tanárok 45 százaléka szánt időt.
Magyarországon ezen a héten (április 8–12. között) rendezik a közoktatás negyedik digitális témahetét, amelyhez 953 iskola csatlakozott. Az elmúlt négy évben a csaknem nyolcezer digitális pedagógiai projektben 19 ezer tanár és 325 ezer diák vett részt. Az idei eseményen kiemelten hangsúlyos
a matematika, a természet- és mérnöki tudományok, valamint a művészet- és társadalomtudományok együttes megközelítése, a digitális technológia alkotó használata és az algoritmikus gondolkodás fejlesztése, a nevelési-oktatási intézmények közötti együttműködés élénkítése, valamint a határon túli magyar pedagógusok és oktatási intézmények bevonása a témahétbe.
A csatlakozó intézmények az általuk kiválasztott témákat (például robotika, digitális kincskeresés, e-könyv-készítés, kódolás, filmek, okosotthon, tematikus múzeumi térképek) dolgozták fel digitális pedagógiai módszerekkel és eszközökkel.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.