Az Országos Rendőr-főkapitányság kommunikációs szolgálatának közleménye szerint 2017-ben 4,1 százalékos, 2018-ban pedig további 8,4 százalékos csökkenés volt tapasztalható a 2016-os alapadatokhoz képest. Tavaly az egy évvel korábbihoz képest tavaly 287 744-el kevesebb fals hívást fogadtak a 112-es operátorai, ami körülbelül 1 hónapnyi indokolatlan hívással egyenértékű.
Ugyanakkor kiemelték: még mindig sok a tényleges beavatkozást nem igénylő hívás. Ezek jelenleg az összhívások 66,6 százalékát teszik ki.
Azt írták: a hívásfogadó központokban továbbra is évente csaknem 5 millió hívást fogadnak. Miközben a fals hívások száma csökken, addig a valós segélyhívások növekvő tendenciát mutatnak. Ez a rendőrség szerint azt jelzi, hogy az állampolgárok bizalommal fordulnak a készenléti szervekhez segítségért.
A két hívásfogadó központ szakképzett híváskezelői a továbbiakban is a nap 24 órájában fogadják a segélyhívásokat – írta az ORFK, külön kiemelve: az indokolatlan hívások túlterhelhetik a rendszert, ezzel veszélyeztetve olyan emberek életét, akiknek valóban segítségre van szükségük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.