Csúszik az M2-es metró és a gödöllői HÉV-vonal összekötésének tervezése, a gondot az okozza, hogy a HÉV-ek kikerültek a főváros kezéből – derül ki a közbeszerzési értesítőből. A Főmterv Zrt. még tavaly hozzákezdett a tervezési munkához, amire 1,9 milliárd forintot kapott. Az előzetes terveket már tavaly megküldte véleményezésre a cég, azzal, hogy januárban várja válaszokat is – ám a BKV Zrt. és a MÁV-HÉV Zrt. ezt nem tudta teljesíteni. A megrendeléskor ugyanis még nem létezett az államosított MÁV-HÉV Zrt., a HÉV-ek is önkormányzati tulajdonban voltak, így nem látszott annyira bonyolultnak a projekt tervezése.
Mára ez megváltozott, két cég kezében van a két vonal, ami megnehezíti az egységes gyorsvasúti üzem létrehozását, és arról még nem született meg a döntés, hogy melyik cég legyen az új egységes HÉV–M2-es vonal üzemeltetője. A Fővárosi Önkormányzat 2016-ban szállt ki a fővárosi agglomeráció közlekedésének finanszírozásából, az elővárosi vasutak az államhoz kerültek. Ezzel egy újabb szereplő jelent meg a fővárosi tömegközlekedésben, ahol inkább integrációra lenne szükség. A MÁV megjelenésével a szakértők abban reménykedtek, hogy így könnyebb lesz uniós támogatásokhoz jutni a leromlott HÉV-infrastruktúra felújításához.
Az M2-es metró és a H8-as HÉV Örs vezér téri összekapcsolása csak első ránézésre szól a hiányzó százméteres vágánykapcsolat megépítéséről. Valójában egy sokkal bonyolultabb projektről van szó, hiszen új járművekre lesz szükség, amelyek mind a két vonalat képesek használni.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.