BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Kúria sem mentette meg a UPC-t a többmilliós bírság befizetésétől

A UPC Magyarország Kft. jogszerűtlen összegeket követelt 2017-ben az előfizetőitől a határozott idejű szerződések felmondásakor, emiatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 20 millió forintos bírságot szabott ki a szolgáltatóra. A UPC ekkor bírósághoz fordult, a Kúria azonban helyben hagyta a hatóság határozatát – közölte hétfőn az NMHH. A szolgáltató tudomásul veszi a Kúria döntését és a határozatnak megfelelően jár el.

A UPC a szabálytalan gyakorlatával sok százezer előfizetőt veszélyeztetett, a konkrét érdeksérelmet szenvedett előfizetők száma pedig több százra tehető. A jogsértés a hírközlési szolgáltatások piacára is számottevő hatást gyakorolt, hiszen a szolgáltató jogszerűtlen piaci eszközökkel kötött magához előfizetőket – áll a Médiahatóság közleményében.

E szerint a hatóság még 2017-ben megállapította, hogy a UPC bizonyos esetekben garanciális szabályokat sértett

azzal, hogy a határozott idejű szerződés felmondásakor nem csupán az igénybe vett kedvezményeket követelte vissza előfizetőitől, hanem a már megszűnt korábbi szerződésben adott kedvezmények egy részét is kiszámlázta előfizetőinek, akiknek így jóval magasabb kötbért kellett fizetniük.

Fotó: VG

Az NMHH szerint azzal is jogsértést követett el a szolgáltató, hogy a jogszabályokban rögzítettnél magasabb összegben számította a kedvezményeket azokban az esetekben, amikor egy előfizető egyszerre több szolgáltatást vett igénybe.

Ugyanis ilyenkor a UPC nem az akciós határozatlan idejű szolgáltatás árából, hanem a szolgáltatás listaárából számította a kedvezmény mértékét, ráadásul a szolgáltató jogszerűtlen gyakorlatát az általános szerződési feltételeiben is rögzítette.

A hírközlési hatóság a bírság megfizetése mellett arra is kötelezte a UPC-t, hogy módosítsa a cég általános szerződési feltételeinek jogsértő részeit, illetve, hogy a jövőben kizárólag a megszűnt szerződésből eredő, annak határozott idejéből adódó kedvezmények megtérítését követelje előfizetőitől.

Reagált a UPC a Kúria döntésére

A szóban forgó, 2017-es ügyben a UPC Magyarország valós ügyféligény alapján arra a gyakorlati problémára kívánt megoldást találni, hogy a határozott idejű szerződéssel rendelkező ügyfelek a legelőnyösebb módon tudjanak szerződést módosítani, amellett, hogy a szolgáltatóval szembeni csalás lehetőséget minimalizálja – írja a szolgáltató a Világgazdasághoz eljuttatott közleményében.

Mint fogalmaznak, a UPC Magyarország minden esetben a vonatkozó jogszabályokat tiszteletben tartva és azoknak megfelelően folytatja üzleti tevékenységét. A határozattal kapcsolatos Kúria döntést a UPC Magyarország tudomásul veszi és a határozatnak megfelelően jár el – írják közleményükben.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.