Megvalósíthatósági tanulmány készül az M1-es autópályából Komáromnál leágazó 13-as és 81-es, továbbá a Székesfehérvártól délre induló 63-as főút kétszer két sávosra alakítására a meglévő nyomvonalakon, így létrejönne egy településeket elkerülő gyorsforgalmi összeköttetés az M1-es és a szintén előkészítés alatt álló M8-as autópálya között
– mondta a Magyar Nemzet kérdésére az innovációs és technológiai tárca államtitkára. Mosóczi László közölte, hogy a kormány már döntött a fejlesztésről. A kérdésre, hogy miként illeszkedik ez a gyorsforgalmiút-fejlesztés a kormány meghirdetett céljaihoz, vagyis a határátkelők, illetve a megyeközpontok eléréséhez, az államtitkár azt mondta,
a nemzetközi tranzitforgalom növekedése miatt újfajta gondolkodásra van szükség a gyorsforgalmi hálózat továbbépítése során.
Mint ismert, hazánkat több nemzetközi közlekedési folyosó érinti, a legnagyobb átmenő forgalom Németország és a Balkán, valamint Törökország között zajlik. Ez azt jelenti, hogy Hegyeshalom és Nagylak között haladnak a teherautók a legnagyobb számban, jelenleg az M1-esen, az M0-s nyugati és déli szektorában, valamint az M5-ösön. Az útdíjszedő NÚSZ adataiból a lap úgy tudja, hogy az úthálózaton díjat fizető teherautók több mint fele tranzitszállítást végez:
tavaly az e-útdíjrendszerben a 3,5 tonna feletti tehergépjárművek úthasználatából bruttó 234 milliárd forint bevétel folyt be, ennek 52 százalékát külföldiek fizették.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.