A mastereknek otthont adó raktár 2008. június elsején gyulladt ki a Universal hollywoodi filmgyárában – olvasható a portál a New York Times The Day The Music Burned (A nap, amikor elégett a zene) című cikkéről közölt szemléjében. A raktárban kétszáz négyzetméteres alapterületen a Universal Music Group égisze alá tartozó lemezkiadók master felvételei pihentek, köztük a legnagyobb zenészek leghíresebb lemezeinek számaival.
A master az a felvétel, amit a zenészek, a producer és a hangmérnök rögzítenek a stúdióban – ennek a legjobb a minősége, amin valamennyi másolás és tömörítés csak ront.
A recorder.blog.hu összefoglalója szerint az elégett dalok számáról máig nincs pontos információ, azt viszont tudni lehet, hogy az archívumban a negyvenes évekbeli analóg magnószalagoktól az újabb digitális anyagokig terjednek a többsávos felvételek, nyers változatok, session masterek.
A raktárban tárolták például Louis Armstrong, Bing Crosby, Ella Fitzgerald, Chuck Berry, Muddy Waters, Buddy Holly, John Coltrane és Count Basie a jazz-blues-korai r&b műfajokból, beleértve Bill Haley Rock Around The Clockje masterét.
De miért hallhattunk alig erről az óriási, és pótolhatatlan zenetörténeti veszteségről?
A Universal Music Group – az archívumot akkor felügyelő rangidős igazgató, Randy Aronson szerint – tizenegy éve minden követ megmozgatott, hogy eltitkolja vagy elbagatellizálja a súlyos incidenst.
Így a korabeli beszámolók többnyire a filmstúdióban esett károkról szóltak.
Az UMG már reagált is New York Times állításaira. A Varietynek nyilatkozva azt az álláspontot hangoztatták, miszerint a cikkben „számtalan tárgyi tévedés, félrevezető megállapítás, ellentmondás és alapvető félreértés szerepel az eset léptékeiről és az érintett vagyontárgyakról„.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.