BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Így csökkentenék a dugókat az M7-esen

A Magyar Nemzet azt írja, hogy vannak olyan tervek, amelyek szerint a legzsúfoltabb időszakban megnyitnák a leállósávot a forgalom előtt.

Szinte nincs nyári hétvége balatoni óriásdugók nélkül, ám az M7-es sztráda bővítése jelenleg nincs napirenden. Az ellenben elképzelhető a Magyar Nemzet cikke szerint, hogy

a legzsúfoltabb időszakban megnyitják a leállósávot is a forgalom előtt.

A lap szerint a zsúfoltság oka, hogy míg az autópályák áteresztő képessége normál esetben óránként 1200 jármű, és 1700 a még éppen eltűrhető mérték sávonként, a nyári hétvégi csúcsban a pályára felhajtó járművek száma elérheti a 4000-et is.

Torlódó járművek az M7-es autópályán Tárnoknál
Fotó: MTI / Mihádák Zoltán

A forgalom országszerte folyamatosan nő évről évre; míg az M1-esen 1995-ben átlagosan 20 ezer jármű haladt át naponta, addig mára ez a szám egyes térségekben a 80 ezret is eléri, a fővároshoz közel a gyorsforgalmi út több helyen is száz százalék feletti kapacitással üzemel. Míg az M0-s déli szektorában 2013-ban 67 ezer jármű haladt át naponta, addig idén év elején már 120 ezret regisztráltak.

Nincs napirenden a bővítés

A lap emlékeztet, hogy a forgalom növekedésére a kormányzat az infrastruktúra fejlesztésével reagál, azonban a sávbővítésnek nemcsak a beruházási források észszerű elosztása szab határt, hanem a közlekedésszervezési szempontok is.

Az M7-es bővítése az M0-s és Székesfehérvár között 2016-ban még a tervek között szerepelt, azonban jelenleg nincs napirenden a fejlesztés – írja a Magyar Nemzet.

A leállósávba terelnék a forgalom egy részét?

Mosóczi László, a közlekedési tárca államtitkára egy háttérbeszélgetésen a lapnak elmondta, hogy

egy informatikai fejlesztés segítségével az autópályák leállósávját folyamatos haladásra alkalmassá tehetnék.

Az M7-esen így bővíteni lehetne a kapacitást a kritikus időszakokban, de más vélemények szerint ugyanakkor a vakáció idején a Balaton vonzereje olyan erős, hogy a sávok bővítésével egyszerűen nem lehet lépést tartani vele.

Fontosabb lenne a vasúti szolgáltatást vonzóbbá tenni, a légkondicionált, komfortos járművek számát növelni, a kerékpárszállítási lehetőségeket bővíteni. Erre egyébként minden remény megvan, hiszen jövőre már a magyar pályákon futnak a MÁV-Start emeletes motorvonatai – olvasható a lapban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.