Hat évvel a világ egyik legnépszerűbb tévésorozatának fináléja után, október 11-én visszatér a televíziók képernyőjére a Breaking Bad (magyar címen Totál szívás). A 2008–2013 között az amerikai AMC csatornán futó sorozat óriási népszerűségre tett szert. Walter White és Jesse Pinkman történetének záróepizódja 10,3 milliót amerikai nézőt ültetett a tévékészülékek elé, több mint 300 százalékkal többet, mint az előző szezon befejező része. Az illegális letöltés is rekordközeli számot mutatott: 12 hét alatt több mint félmillióan töltötték le a sorozat fináléját.
Nem csoda hát, ha a Breaking Bad kreátora, Vince Gilligan filmkészítésre adta a fejét. Gilligan arról számolt be, hogy már a zárórész óta izgatta a fantáziáját Jesse Pinkman története, ám nem tudta, hogy a tökéletesre sikerült befejező rész után a nézők mennyire lennének vevők egy filmes folytatásra. Hát nagyon is!
A Netflix-istálló leginkább várt filmjének trailerét ugyanis a közzétételt követő öt napon több mint 12 millióan nézték meg a YouTube-on,
s ez minden kétséget kizáróan óriási számokat ígér a Netflixnek is.
https://www.youtube.com/watch?v=1JLUn2DFW4w
A film történetéről egyelőre nem tudunk túl sokat – a Netflix titokban, 60 nap alatt forgatta le a filmet –, annyi biztos, hogy az alkotás Jesse Pinkman szökését és mentális labilisságát helyezi fókuszba, sok visszatérő mellékszereplővel és visszautalással megfűszerezve. A régi rajongókat állítólag alaposan kiszolgálja majd Gilligan.
A Breaking Bad futása ideje alatt és után is széles körű kritikai elismerést kapott, ráadásul sok kritikus minden idők legjobb sorozataként aposztrofálta. Az Amerikai Filmművészeti Intézet több szezonját is az adott év tíz legjobb sorozata közé rangsorolta, továbbá 2013-ban a TV Guide minden idők kilencedik legjobb tévésorozataként jelölte meg.
Ám nem csak a kritikusoktól jött elismerés, a befejező évad az amerikai televíziózás egyik legnézettebb kábeles műsora volt, a negyedik és az ötödik évad között pedig megduplázódott a közönség száma.
2015-ben a Hollywood Reporter 2800 színész, producer, rendező és más iparági szereplő közreműködésével készített egy felmérést, amely szerint a Breaking Bad minden idők második kedvenc műsora lett.
A dicsőségfalra újabb kitüntetés került 2016-ban, amikor a Rolling Stone magazin is listázta a valaha volt legjobb sorozatokat, a Breaking Bad pedig itt is dobogós lett a maga harmadik helyével.
Annak ellenére, hogy a sorozat óriási nézettséget és rengeteg kritikusi elismerést hozott, a szereplők egyáltalán nem kerestek csillagászati összegeket. A Walter White-ot alakító Bryan Cranston 225 ezer, Jesse Pinkman megformálója, Aaron Paul pedig mindössze 150 ezer dollárt vitt haza részenként. Ez egyáltalán nem számít nagy pénznek, pláne, ha belegondolunk, hogy 2004-ben a Jóbarátok (Friends) hat főszereplője epizódonként 1 millió dollárt kapott. Könnyen kiszámítható, hogy a 16 részes befejező évaddal Bryan Cranston csupán 3,6 millió dollárt keresett, ennyi pénzt Jennifer Anistonék négy epizód alatt zsebeltek be. Aaron Paul 2,4 milliós éves gázsijáról nem is beszélve….
Annak idején a Dallas sorozat kapcsán a legnagyobb fanatikusok kiszámolták, hogy Jockey Ewing mennyi whiskyt ivott, később annak is utánajártak, hogy Columbo hadnagy hány szivart szívott el, természetesen nincs ez másképp a Breaking Bad kapcsán sem.
Nézzük, milyen érdekes számokra bukkantak a rajongók!
Vince Gilligan egy 2011-es interjújában elmesélte, hogy a Breaking Bad-történetet elvitte az HBO-hoz is, ám a csatorna nem találta kellően izgalmasnak az ötletet, így köszönte szépen, de passzolta a lehetőséget. Pontosan ez történt az FX-nél, a Showtime-nál és a TNT-nél is – különféle okokra hivatkozva. Gilligan az HBO-s találkozóját élete legrosszabb meetingjeként emlegeti a mai napig.
Ugye, nem tuja elképzelni, hogy Walter White szerepét nem Bryan Cranston alakítja? Nos, az AMC csatorna mindenképpen egy nagy sztárnak akarta adni Walt szerepét, Cranston pedig akkoriban még nem volt olyan nagy név. Ennek fényében
az AMC ragaszkodott hozzá, hogy a főszerep sorsa a Matthew Broderick – John Cusack kettős között dőljön el, ám Gilligan volt olyan konok, hogy végül Cranston legyen a befutó.
Annak ellenére, hogy a sorozat Jesse és Walter hullámzó kapcsolatáról szól, a készítők eredetileg csak egy évadot adtak volna Pinkman karakterének. A 9. részben érte volna a halál, de a 2008-as forgatókönyvíró-sztrájk megmentette őt. Micsoda szerencse, ugyanis a két főszereplő kapcsolata talán a legerősebb páros alakítás az egész tévétörténelemben.
Nyilván mindenki tudja, hogy Jesse és Walt „blue methje” igazából nem az, de akkor mégis mi? Nem más, mint kék cukorka (blue rock candy) az Albuquerque-ben található The Candy Ladytől. Az üzlet természetesen ki is használja a sorozatban való jelenlétet: egész termékcsaládjuk van Breaking Bad ihletésű tételekből, amelyeket The Bad Candy Lady címmel árusítanak.
Gus Fring ikonikus jeleneténél (amikor szétrobban a feje)
a The Walking Dead stábja segített Vince Gilligan csapatának.
Greg Nicoteróék készítették a Gus Fring koponyájául szolgáló 3D-s szobrot, így nem érzéki csalódás, amikor bele- és átlátunk a Breaking Bad főgonoszának fejébe/fején.
Walter White családi háza az Albuquerque 3828 Piermont Drive címen található, és természetesen óriási turisztikai attrakcióvá vált, annak ellenére, hogy nem csináltak belőle hivatalosan látogatható „szent helyet”, hiszen most is laknak benne magánszemélyek. A rajongókat azonban ez kicsit sem érdekli, szinte mindenki megismétli a sorozat ikonikus jelenetét, amikor Walter mérgében felhajítja a pizzát a háztetőre. 2015-ben Vince Gilligan figyelmeztette a show rajongóit: tartózkodjanak attól, hogy pizzát dobnak a ház tetejére. „Se nem eredeti, se nem vicces, sőt semmi jó nincs abban, hogy pizzát dobálnak az ott lakó hölgy házának tetejére” – mondta Gilligan.
Aki pedig már nem bírja ki az Elcamino: A Breaking Bad Movie netflixes megjelenéséig, az hangolódjon a sorozat talán legemlékezetesebb párbeszédjével az október 11-i premierre:
https://www.youtube.com/watch?v=wMEq1mGpP5A
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.