Hogy elkerüljék a több száz eltérő, egymástól elszigetelt megoldás, adathalmaz és kezelőrendszer okozta túlterhelést, az autópiac vezető szereplői egy olyan platformközpontú megközelítést terveznek alkalmazni, amely lehetővé teszi a többfelhős adatstratégia megvalósítását – derül ki a Dell Technologies és a Frost & Sullivan tanácsadó iroda közös tanulmányából. A tanácsadó cég prognózisa szerint
2030-ra 90 millió önvezető jármű lesz az utakon, és a mobilitási szolgáltatások piacán kétezermilliárd dolláros összbevétellel lehet számolni.
Az autóipari és ahhoz kapcsolódó beszállítócégek felső vezetői elmondták, hogy meglátásuk szerint a legnagyobb lehetőségek az egyes járművek élettartama során keletkező hatalmas mennyiségű és sokféle adat kiaknázásában keresendők.
A Frost & Sullivan tanulmánya szerint ma egy átlagos gépjármű 15–100 értékelhető adatot generál. Ezek segítségével a gyártók 40-50 fogyasztói és üzleti felhasználási lehetőséget dolgozhatnak ki, például a flottakezelés, a biztosítási ajánlatok, a fedélzeti szórakoztatás, a várostervezés és a kutatás-fejlesztés optimalizálása területén. Ezeknek a felhasználási eseteknek a 10-15 százaléka váltható pénzre, és ekkora arányban képesek új bevételi forrásokat teremteni vagy ellensúlyozni a lassulást.
A tanulmány szerint 2030-ra a teljes autóipar összesen egy zettabyte-nyi adatot állít majd elő, minden gépjármű várhatóan napi 10 terabyte-ot, ami 520 millió WhatsApp-üzenetnek felel meg.
Ennek az adatkavalkádnak a hatékony kezelése és feldolgozása fontos eszköz lehet a járműgyártók kezében,
mert új bevételszerzési lehetőségekre ad módot, és emellett differenciált versenyt és üzleti diverzifikációt eredményez.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.