Az OTP Nyugdíjpénztár kutatása szerint az élethosszig tartó munka nem szerepel az aktív fiatal lakosság tervei között, hiszen a válaszadók mindössze 8 százaléka szeretne nyugdíj után is dolgozni. A reprezentatív kutatás eredményei alapján arról, hogy mit is jelent a boldog nyugdíjaskor erősen eltér a férfi és a női válaszadók véleménye. Persze azért van, amiben egyetértenek.
A család fontosságában teljes az egyetértés, de amíg a női válaszadók közel kétharmada (59 százalék) az unokáinak szentelné az idejét addig a férfiak esetében ez az arány 47 százalék.
A férfiak inkább akciódús nyugdíjas évekre vágynak – 35 százalékuk legszívesebben új dolgok kipróbálására törekedne. A kutatásból az is kiderült, hogy sokkal több időt szentelnének hobbijaiknak és barátaiknak, mint a nők ebben az életszakaszban. Emellett persze ők is szívesen töltenének időt a családjukkal vagy utazgatással, de ezek az aktivitások női prioritásként sokkal gyakoribbak. Az aktív kikapcsolódás mellett a férfiak számára rendkívül fontos, hogy emberi és szakmai példaképként léphessenek fel majd az őket követő generációk számára.
Emellett a női válaszadók fontosnak gondolják azt, hogy problémáktól mentes, nyugodt nyugdíjasként dőlhessenek hátra a sokévnyi, kitartó munka után. Ebben előrébb járnak, mint a férfiak, akiknek csupán 42 százaléka gondolkodott így.
„Örömmel tapasztaljuk, hogy egyre kevesebb fiatal tervei között szerepel az élethosszig tartó munka. Azonban, ha valóban szeretnénk a gondoskodó nagymamák, és a kalandor nagypapák országa lenni, fontos, hogy már ma elkezdjenek félretenni a nyugdíjas évekre. Szerencsére ezt is sokan ismerik fel, ennek is köszönhető, hogy az idei évben már több mint 9600-an csatlakoztak pénztárunkhoz. Az új belépők között érdekes módon az idei évben ismét többségbe kerültek a hölgyek.. – mondta el Nagy Csaba, az OTP Nyugdíjpénztár ügyvezető igazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.