2019-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 39 percet töltött a tévékészülékek előtt, 1 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban – közölte a Nielsen.
Az egy főre jutó napi reklámnézési idő 34 perc volt, melynek során egy személy átlagosan 133 reklámfilmet látott.
2019-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 39 percet töltött a tévékészülékek előtt, 1 perccel kevesebbet, mint az előző évben.
Szintén 1 perccel csökkent a 18 év alattiak napi átlagos tévénézési ideje is 2018-hoz képest, és így 2 óra 55 percet töltöttek a képernyők előtt.
A 18-49 évesek naponta 3 óra 29 percet tévéztek, ami 5 perccel kevesebb, mint egy évvel korábban, míg az 50 év felettiek naponta átlagosan 6 óra 33 percet töltöttek a képernyők előtt, ami 4 perccel több, mint az előző évben.
A teljes népesség és a 18 év feletti felnőtt lakosság tévénézési idejét 4 perccel egészítette ki az időeltolásos tévénézés. A 4-17 évesek körében ez az idő 3 perc volt, ami a tévénézésükhöz képest 1,8 százalékot jelent.
A csatornatípusok szerint 2019-ben az általános szórakoztató csatornák közönségaránya 41,4 százalék volt, melyhez a műsoridejük több mint felében sorozatokat sugárzó „sorozat csatornák” további 8,7 százalékkal járultak hozzá.
A filmcsatornák 10,4 százalékban, a hírcsatornák pedig 7,5 százalékban részesedtek a tévénézési időből, melynek az így fennmaradó harmadán osztozott a többi tematikus csoport, vagyis az ismeretterjesztő (6,1 százalék), életmód (3,1 százalék), sport- (4,2 százalék), gyerek- (6,3 százalék) és zenecsatornák (2,1 százalék), valamint a DVD/videó/videójáték illetve a külföldi csatornákat és egyéb képernyőhasználatot (DVD, Játék, VOD, Smart TV funkciók használata, stb.), továbbá az egyedileg nem beazonosított csatornák csoportját tömörítő „Egyéb” kategória.
Az otthoni internet-használat szerinti közönség-összetétel adatokból látható, hogy az otthon internetezők egyre nagyobb arányban vannak jelen a tévé közönségében (67,9 százalék), mely összefügghet az internet hozzáféréssel rendelkező háztartások számának növekedésével is.
Tavaly a 4 év feletti teljes népességet alapul véve naponta átlagosan 6,4 millió embert ért el legalább egy percre a televízió, közülük 5,9 millióan láttak legalább egy hirdetést.
Az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 34 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő több mint 12 százaléka volt. Egy átlagos néző naponta 133 reklámfilmmel találkozott tévénézés közben.
A Nielsen Közönségmérés adatai alapján az elmúlt öt évben folyamatosan és dinamikusan nőtt a televíziós reklámok megjelenésszáma.
A vizsgált csatornák számának növekedése mellett 2019-ben a vizsgált magyar nyelvű csatornákon naponta átlagosan 38 275 reklámfilmet sugároztak, a megjelent tévéreklámok együttes száma majdnem elérte a 14 milliót: összesen 13 970 355 hirdetés került képernyőre az év során, amely 17 százalékkal több mint 2018-ban, és kétszer annyi, mint öt évvel korábban.
A sugárzott reklámfilmek összesített hossza 79 129 órának, azaz 10,2 évnek felelt meg. A hirdetések csaknem 60 százaléka 30 és 20 másodperce, további 20,8 százalékuk 15 másodperces volt, és egy reklámfilm átlagos hossza pedig 23 másodperc volt.
A reklámblokkok 1,4 százaléka állt csupán egyetlen szpotból, 6 százalékuk 2-5 darabot, 39 százalékuk 6-10 darabot, míg 53 százalékuk ennél is több szpotot tartalmazott. Az elmúlt esztendőben 549 hirdető 1 071 márkát hirdetett 7 387 féle különböző reklámfilmben, amelyek közül 6 167 volt teljesen új hirdetés, azaz olyan, amely először a 2019. év során került képernyőre.
Az új hirdetések több mint egyharmada (36 százaléka) hétfői napon került először adásba. Egy hirdetést átlagosan 1 891-szor sugároztak, de a leggyakoribb hirdetés ennél jóval többször, 30 300 alkalommal volt látható a képernyőn.
A legtöbb hirdetés a „Gyógyhatású készítmények” szektorba tartozott (3 451 839 db), ezt követte a „Kereskedelem” (2 967 739 db) és az „Élelmiszer” (2 081 876 db). Ez a három szektor tette ki a megjelenések 60,8 százalékát.
A leggyakrabban hirdetett termékosztály az „Élelmiszerkereskedelem” (741 668 db) volt, ezt követte az „Egyéb gyógyhatású készítmény” (681 718 db), és „Megfázás, influenza elleni termékek” (664 886 darab). A megjelenésszám szerinti top 10 termékosztály a teljes piac 41 százalékát fedte le
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.