Vádat emeltek egy korábban Lentiben dolgozó benzinkutas ellen, aki a bankkártyás fizetési rendszerben felfedezett hiba kihasználásával több mint kétmillió forint kárt okozott – közölte a Zala Megyei Főügyészség.
Pirger Csaba közölte: a 34 éves nő 2016-tól több mint másfél éven át dolgozott Lentiben egy üzemanyagtöltő-állomáson. Arra jött rá, hogy a benzinkúton működő bankkártyaterminál bizonyos esetekben nem von le pénzt a vásárló számlájáról, a pénztárgép azonban sikeres vásárlásként érzékeli a műveletet.
Megfigyelte, hogy a kapcsolat nem jött létre a bankkal, ha a kezelő gyorsan, egy-két másodperccel azután, hogy a vásárló beütötte a PIN-kódot, kihúzta a kártyát a terminálból.
Ebben az esetben a bank nem vonta le a vevő számlájáról a pénzt, de a terminál a töltőállomáson lévő pénztárgépnek olyan üzenetet küldött, hogy sikeres bankkártyás fizetés történt. Így a töltőállomás kasszájában nem keletkezett azonnal hiány, holott a vásárlást senki sem fizette ki.
A nő ennek ismeretében 2017-ben fél éven át rendszeresen rendelt magának utánvétellel különféle termékeket webáruházakból azzal, hogy azokat a töltőállomáson veszi át. A csomagokat formálisan bankkártyával „fizette ki”, de a manipulált fizetési folyamat révén valójában nem rendezte az áruk értékét.
A saját üzemanyagkártyáját is rendszeresen ezzel a módszerrel töltötte fel, valamint a készpénzzel fizető, de számlára vagy nyugtára igényt nem tartó vásárlók pénzét is eltulajdonította úgy, mintha azokat a tankolásokat a saját bankkártyájával fizette volna ki.
A Zalaegerszegi Járási Ügyészség vádirata szerint a nő több mint 2,2 millió kárt okozott munkáltatójának, amiért információs rendszer felhasználásával elkövetett csalás és sikkasztás miatt kell bíróság elé állnia.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.