A januári hónap nagy nyertesei a fogyókúrás készítmények: az ünnepi szezon után másfélszer több fogy belőlük értékben, mennyiségben pedig mintegy harmadával többet vásárolnak belőle a magyarok.
Éves szinten 2018. december-2019. november között az értékbeli forgalom közel harmadával nőtt az előző év azonos időszakához képest, így 1,8 milliárd forint értékben vásároltunk a kategóriából.
Mennyiségben egytizedével több testsúlykontroll-készítmény fogyott a vizsgált időszakban. A január ad löketet a kategóriának, amely aztán jellemzően áprilisban és májusban jár csúcsra.
Lázasan szabadulnánk az ünnepeket alatt felszedett kilóktól, és ezt leginkább a súlykontrollt elősegítő kapszulák segítségével turbózzuk fel: az értékbeli eladás több mint fele ilyen. Szorosan a nyomukban járnak, ám némileg mégis vesztettek részesedésükből a porok, köznyelven shake-alapok (kb. 40 százalék). A tabletták, folyadékok, pezsgőtabletták vagy éppen rágótabletták piaci részesedése jóval karcsúbb, alig 6 százalék.
A Nielsen adataiból az is kiderül, hogy
az értékesítések több mint kilenctizede a drogériákban történik, a csatorna jelentősége folyamatosan növekszik.
Ami a kiszerelést illeti, a nagyobb csomagok felé húz a piac: az értékesített kapszulák több mint fele 50+ darabos, a shake-alapoknál pedig az 500 grammnál nagyobb kiszerelés tarol.
Nem bízzuk akárkire a súlykontrollt: a gyártókba vetett hit megingathatatlan, az összértékesítés 90+ százaléka márkás súlykontroll termék. A sajátmárkás „fogyis” készítmények részesedése stagnál.
Az OECD jelentése szerint a legkövérebb nemzet vagyunk Európában, a felnőtt lakosság közel kétharmada túlsúlyos. Ezzel szemben a Nielsen egyik globális kutatása szerint a magyarok csupán fele érzi úgy, hogy gondja lenne a testsúlyával
– mondta Dászkál Fruzsina, a Nielsen piackutatási tanácsadója. „A januári súlyvesztést illető felbuzdulás láthatóan megjelenik a szkennelt kiskereskedelmi adatokban, amit a következő hónapokban a közelítő nyár is pörget”.
A globális felmérésből az is kiderül, hogy a fogyás érdekében az étrend tudatos átalakítására voksol a magyarok 81 százaléka. A fogyókúrás készítmények, úgymint shake-ek, tabletták, porok, a válaszadók 10 százaléka szerint jelentenek reális súlykontrollopciót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.