A járvány a más iparágakhoz hasonlóan a ruházat és egyéb divatcikkek iparát is súlyosan érinti. Azonban épp az egyik legnagyobb probléma, a maszk iránti megugrott kereslet és az ebből adódó hiányban találta meg az egérutat több nagyobb márka.
Még az Egyesült Államokban is olyan szintű a készlethiány, hogy az orvosoknak gyakran a már használt maszkokat kell újra felvenniük.
Épp ezért New York állam kormányzója, Andrew Cuomo Twitter üzenetben azt írta:
A vállalatoknak kreatívnak kell lenniük ahhoz, hogy biztosítsák az egészségügyi dolgozók számára szükséges kritikus eszközöket.
A very productive day today. pic.twitter.com/UV0wN7b9yq
— Christian Siriano (@CSiriano) March 23, 2020
És valóban, a kormányzó felhívására elsőként Christian Siriano felelt.
Ha Cuomo kormányzó azt mondja, hogy maszkokra van szükség, a csapataim segíteni fognak. Rajtuk kívül van még egy teljes varrócsapatom, amely otthoni dolgozókat foglalkoztat.
– írja Twitterén a tervező.
Rajta kívül számos más amerikai tervező, mint Prabal Gurung, Brandon Maxwell, aki olyan ügyfeleket tudhat magáénak, mint Lady Gaga és Michelle Obama és Carla Colletto is válaszoltak a felhívásra.
Európában a nagyágyúk vetették rá magukat a kényszer szülte lehetőségre. A H&M és a Zara céget birtokló Inditex is jelezte, hogy a védőeszközök gyártását megkezdik.
Melletük száll versenybe a Kering két márkája, a Balenciaga és az Yves Saint Laurent. Az anyavállalat további ígérete szerint
Hárommillió orvosi maszkot hozat be Kínából, amit a francia egészségügyrendelkezésére bocsát.
A szintén a Keringhez tartozó Gucci pedig 1,1 millió maszk mellett 55 ezer orvosi kezeslábast ajánlott fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.