A filmipar működésére is veszélyt jelentő koronavírus-járvány miatt a Universal Pictures bejelentette, hogy
lehetővé teszi új filmjei elérését a mozirajongók számára otthonaikban
ugyanazon a napon, amikor az eddigi tervek szerint bemutatták volna őket a mozikban.
Első ilyen filmjük a DreamWorks animációja,
A trollok világ körüli úton lesz, amelyet április 10-től kezdtek volna forgalmazni az észak-amerikai filmszínházakban.
Nemcsak az új filmek tekinthetők meg a világhálón, hanem a közelmúltban bemutatottak is, péntektől A láthatatlan ember, az Emma és a Vadászat lesz elérhető a különböző platformokon,
köztük az iTuneson és a Google Play-en.
A döntés radikálisan eltér az iparág hosszú távú gyakorlatától, amely szerint
90 nap a különbség a mozis forgalmazás kezdete és az otthoni megtekintés lehetősége között.
A mozik régóta ellenállnak annak, hogy szűkítsék ezt az időt, attól tartva, hogy az aláássa működésüket, mert a nézőket távol tartja a moziba járástól.
A koronavírus-világjárvány miatt a mozik is bezárni kényszerültek, és a stúdióknak újra kellett gondolniuk filmforgalmazási stratégiájukat.
Ahelyett, hogy elhalasztanánk ezeknek a filmek a forgalmazását vagy egy nehézségekkel teli terepen forgalmaznánk őket, biztosítani akartuk a lehetőséget az embereknek, hogy megnézhessék azokat otthon, így hozzáférhetők és megfizethetők
- mondta Jeff Shell, az NBC Universal vezérigazgatója.
Reményét fejezte ki, hogy ahol még lehetséges, az emberek el fognak menni a mozikba. „De megértjük, hogy a világ különböző térségeiben ez egyre inkább lehetetlenné válik” – tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.