Az emberi felhasználásra készített légzőszervi védőfelszerelések globális kereslete túlmutat a jelenlegi gyártási volumenen – közölte a 3M Hungária Kereskedelmi Kft. (3M) a Világgazdaság megkeresésére. Az amerikai székhelyű cég magyar leányvállalata azzal számol, hogy
ez a jelenség a közeljövőben sem fog megváltozni.
A 3M értesítette a hivatalos viszonteladóit a most tapasztalható, kiemelkedő igények kapcsán, hogy számára az elsődleges piacok – köztük a kórházak – kiszolgálása a cél. A társaság 2018-ban 10,6 milliárd forintos forgalmat könyvelt el. Az üzleti titok, hogy ebben mekkora részt tesznek ki a gyógyászati segédeszközök.
A koronavírus miatt a vállalat világszerte megnöveli kapacitásait az üzemeiben. Mint írták, együttműködnek a fogyasztókkal, terjesztőkkel, valamint kormányzati és egészségügyi szereplőkkel, hogy az eszközök eljuthassanak a szükséges helyekre. Szakemberek szerint egész Európában a legnagyobb hiány az FFP2-es (Filtering Face Piece, azaz arcvédő szűrőeszköz) maszkokból van.
Nagy Gábor munkavédelmi szakember, a Szerszamkell.hu barkácsáruház ügyvezetője elmondta, hogy
az FFP1 és az FFP2 szájmaszkok a levegő részecskéinek 80-94 százalékát szűrik meg, és az élelmiszeriparban, a fémiparban, valamint a bányászatban használatosak.
Itthon ezek a maszkok normál körülmények között 150-400 forintba kerülnek, jelenleg azonban 1000-2000 forintért árulják őket. A vírusokkal egyedül az FFP3-as besorolású maszk tudja felvenni a harcot, amely 99 százalékban megszűri a levegő részecskéit, és főleg a vegyiparban használatos. Ugyanakkor az Egészségügyi Világszervezet nem adott még hivatalos ajánlást, hogy milyen típusú maszkot érdemes használni a koronavírus elleni védekezéshez.
Ilyen maszkokat a 3M is gyárt. Lapunknak azt írták, hogy mivel ezeket a termékeket leginkább általános ipari környezetben használják, főként egyéni védőeszközöket értékesítő disztribútoroktól lehet őket beszerezni.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.