A hazai játékosok körében egyre népszerűbbé válnak az sms alapú, illetve online lottófogadási formák: az elmúlt négy hét alatt rekordszinten, átlagosan 30 százalékkal növekedett az arányuk a nemzeti lottótársaság bevételeiben az év korábbi heteinek átlagához képest – közölte a Szerencsejáték Zrt.
A vállalat országos tájékoztató kampányt indított a számsorsjátékok digitális formáinak népszerűsítésére, elősegítve a személyes kontaktusok csökkentését játékosai számára.
Hazánkban az interaktív módok 16 százalékot képviselnek a teljes szerencsejáték eladási spektrumból, míg a lottózókban és egyéb földi bolthálózatokban a társaság szerencsejátékainak 84 százalékát értékesítik. Ezek az arányok Európa más országaiban nagyon vegyesen alakulnak, de az unió tagállamainak 10 százalékos átlagával összehasonlítva elmondható, hogy hazánk átlag felett teljesít a digitális fogadási csatornák tekintetében.
Az Európai Lottószövetség 2018-as adatai szerint az unió tagországainak szerencsejátszási szokásaira jellemző, hogy ugyan a digitális megoldások egyre növekvő tendenciát mutatnak, de még mindig főként a földi hálózatban, értékesítőhelyeken vásárolnak a játékosok és adják fel szelvényeiket, teszik meg fogadásaikat.
Összehasonlítva az egyes országok nemzeti lottótársaságait, az online értékesítésben kiemelkedik a sorból
Görögországé és Spanyolországé a negatív rekord, előbbi 0,8 százalék, utóbbi pedig 2 százalékos átlagos éves internetes eladást produkált.
A járványügyi helyzet hatására jelentős elmozdulás indult meg a hazai lottófogadók körében a digitális csatornák irányába, és egyre többen választják az SMS-Lottót, az Okoslottó applikáció letöltését, illetve az internetes fogadási lehetőséget.
Ma átlagosan 350 ezren játszanak a digitális fogadási formák valamelyikével, kétharmaduk a Szerencsejáték Zrt. weboldalát részesíti előnyben, azonban sokan fogadnak a mobilszolgáltatókon keresztül telefonszámlájuk terhére SMS-Lottón keresztül, illetve az Okoslottó alkalmazással is.
A Szerencsejáték Zrt. adatai szerint a lelkes ikszelők között egyre népszerűbb a digitális térben megtett fogadás, a fent említett játékformák közül az elmúlt négy hétben az év elejéhez képest csak a számsorsjátékok internetes forgalma átlagosan 40 százalékkal nőtt, az Okoslottó alkalmazáson és a mobiltelefonszámlák terhére játszott SMS-Lottó átlagosan 11 százalékkal, a társaság weboldalán regisztrációval rendelkező játékosok SMS fogadásai pedig átlagosan 26 százalékkal növekedtek.
A vállalat egyes játékait vizsgálva az eddig eltelt 15 hétben összességében legtöbben a Puttót, valamint a Kenót játsszák digitálisan. Az elmúlt négy hét és az intenzív digitális kampány a termékeken belül is jelentősen növelte az interaktív forgalom részarányát, megdőlt a Joker, az Eurojackpot és a Kenó digitális heti értékesítési rekordja is.
Már most látható, hogy a pandémiás helyzet hatást gyakorolt az eddig kialakult lottózási szokásokra, hiszen a digitális csatornákon történő eladások dinamikus növekedésnek indultak az elmúlt hetekben.
A fentieken túl fontos kiemelni, hogy a digitális térben tett fogadások számos előnyt tartogatnak számukra. Amellett, hogy gyorsan és egyszerűen használhatók, a kisnyeremények utalása a társaság fogadási rendszerében nyitott belső egyenlegre vagy a játékos által megadott bankszámlára történik. Nincs elfelejtett játék vagy fogadás, ugyanis nyeremény esetén, játékformától függően, a játékosok SMS-ben vagy e-mailben kapnak értesítést.
A Szerencsejáték Zrt. kéri a játékkedvelőket, hogy egészségük védelme érdekében, betartva a járványügyi szabályokat, elsősorban otthonról adják fel virtuális szelvényeiket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.