A járvány okozta bezárások következtében szinte minden iparág mélyrepülésbe kezdett, nem kivétel ez alól a luxustermékek piaca sem. Ezen belül a prémium-élelmiszerek iránti kereslet szintén nagymértékben megcsappant. Míg egyes gourmet termékeket gyártók azzal próbálkoznak, hogy közvetlenül a fogyasztóknak adják el készítményeiket, mások jelentősen csökkentik a termelést, miután némelyik luxusétel ára csaknem a felére esett vissza az év eleje óta – írja a Reuters.
Abban reménykedem, hogy az emberek jófajta pezsgőkkel koccintanak majd a kijárási és egyéb korlátozások enyhítésének hírére, ám ez az év mindenképpen nehéz lesz
– idézi a hírügynökség a pezsgőgyártók lobbiszervezetének, a CIVC-nek a társelnökét, Jean-Marie Barillere-t. Szerinte a mostani időszak szinte háborús helyzetre emlékeztet.
Jól mutatják a kereslet visszaesését az online éttermi foglalási rendszer, az OpenTable adatai is: a tavalyi év hasonló időszakához képest idén átlagosan 80 százalékkal estek vissza az éttermi foglalások az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Kanadában, Ausztráliában – ezeket az országokat vizsgálták a cikkben, de feltehetőleg a világ minden táján hasonló mértékű vagy akár nagyobb lehet a visszaesés.
Ráadásul egy egészségügyi válsághelyzet kellős közepén a legtöbb ember nem luxusételeket fogyaszt otthon sem, még azok sem feltétlenül, akik megtehetnék
– mutat rá a cikk. Sokan aggódnak a pénzügyi helyzetük miatt, de az sem csábító, hogy az újranyitó éttermekben klinikai körülmények között, egymástól távolságot tartva költsék el a méregdrága fogásokat.
„Az emberek nem akarnak Chateu Petrus bort, kaviárt vagy homárt üvegbúra alatt kóstolni – vélekedik Michel Berthommier, a délnyugat-franciaországi Caviar Perlita kaviárfarm ügyvezetője. – Ha arra kényszerítenek embereket, hogy ilyen körülmények között vacsorázzanak, sokan inkább a gyorséttermeket választják.”
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.