Budapest csak akkor lehet sikeres, ha külső kerületei is azok – jelentette ki a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára kedden a XVI. kerületben.
Fürjes Balázs, a Budapesti útépítési program tavalyi ütemében – a kerületben tizenegy szakaszon, 3,77 kilométer hosszan – megújult utak átadóünnepségégén kiemelte: a főváros fejlesztésével kapcsolatban egységes Budapestben gondolkodik a kormány. Számunkra Budapest minden kerülete és lakója egyenrangú és egyformán fontos – mondta.
Fürjes Balázs a kormány céljának nevezte, hogy a főváros külső kerületeiben is jó legyen lakni, élni és jól lehessen közlekedni. Felidézte: a parlamenti ciklus felénél öt nagyon jelentős olyan intézkedést hoztak, amelyeknek elsősorban a külső kerületek a kedvezményezettjei.
Ezek között említette
hogy hozzáláttak a hetente egymillió embert szállító HÉV-vonalak teljes felújításához.
a budapesti földutak felszámolását célzó programra, amelyre 2022-ig 25 milliárd forintot fordítanak.
Szatmáry Kristóf, a Miniszterelnökség Budapesti útépítési program koordinációjáért felelős miniszteri biztosa, a XVI. kerület fideszes országgyűlési képviselője Nagy-Budapest létrejöttére is utalva arról beszélt, hogy az útfejlesztési programmal 70 éves adósságot próbál a kormány a külső kerületekkel közösen felszámolni.
A fővárosi Fidesz kezdeményezésére 2017-2018-ban született kormánydöntés arról, hogy belátható időn belül felszámolják az összes külső kerületi földutat – emlékeztetett a kormánypárti politikus.
Szatmáry Kristóf beszámolt arról, hogy a fejlesztési forrásokra 13 kerületi önkormányzat pályázott több mint 200 fővárosi útszakasz mintegy 50 kilométer hosszon való aszfaltozására, szilárd burkolatúvá tételére.
A XVI. kerület a múlt évi forrásokból mintegy 1,3 milliárd forinthoz jutott, hozzávetőleg hét kilométernyi út megépítésére, amelyből forgalmi szempontból is fontos gyűjtőutakat borítottak aszfalttal – mondta Szatmáry Kristóf, azt is közölve, hogy a program folytatódik, a kormány erre a 2021-es költségvetésben is biztosított forrást.
Kovács Péter, a XVI. kerület Fidesz-KDNP-s polgármestere a kormányzati támogatást megköszönve a többi között szólt arról, hogy a korábban tervezett 2024 helyett már 2022-re meg tudják szüntetni a kerületben a belterületi földutakat.
2006-ban a kerület úthálózatának 27 százaléka volt földút, ez az arány mostanra mintegy egy százalékra csökkent.
A HÉV és a metró összekötése nagyon fontos lenne a kerületnek, ugyanakkor a projekt a főváros új vezetése miatt „egy helyben toporog”, ezért Szatmáry Kristóffal a kormányzathoz fordultak, hogy vállalja át a projekt tervezését – mondta.
„Egyelőre úgy néz ki, hogy 2024-ig egyetlen méter fővárosi fenntartású főút sem fog megújulni a fővárosi önkormányzat beruházásában” – mondta a polgármester, aki reményét fejezte ki, hogy a kormány ebben is segít majd az önkormányzatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.