A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) igazgatósága „elvi támogatásáról biztosította a menedzsmentet”, hogy a jövő héten szeretné megvitatni a Lándhíd felújítására vonatkozó közbeszerzést;
ez azt jelenti, hogy a BKK igazgatósága remélhetőleg jóváhagyja a közbeszerzést,
– közölte Fendrik László, a BKK vezérigazgatója pénteki budapesti sajtótájékoztatón.
Tüttő Kata városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes a tájékoztatón elmondta, a Lánchíd felújítására vonatkozó feltételes közbeszerzés legfontosabb kérdései eldőltek, a megváltozott műszaki tartalommal és a részvételi feltételekkel egyetértett a BKK igazgatósága. A főpolgármester-helyettes kérdésre válaszolva kitért arra, hogy a 25 évre szóló felújítás egy könnyebb szerkezetet eredményez majd.
Tüttő Kata elmondta: a Lánchíd felújítása kilenc éve várat magára, az első jelentés 2011-ben készült el, ez arról szólt, hogy a rekonstrukció nem várhat tovább. A felújítás tervei 2014-ben elkészültek, a fővárosi önkormányzat túl van néhány sikertelen közbeszerzési eljáráson – emlékeztetett.
Közölte, a városvezetés kényszerű okokból csak a híd felújítása „mellett tette le a voksát”,
a villamos-aluljáró átépítése és a budai váralagút felújítása nem része a mostani eljárásnak.
A tervek szerint a híd felújításához a kormány által ígért hatmilliárd forint feletti szükséges összeget a fővárosi önkormányzat saját forrásból és hitelből finanszírozná. „A Lánchíd felújítása elindul, a Lánchidat fel fogjuk újítani” – hangoztatta Tüttő Kata.
Közölte, az előző eljárásokban csak a Lánchíd felújítására 23,5 milliárd forint körüli ajánlatok érkeztek.
Fendrik László, a BKK vezérigazgatója a közbeszerzéssel kapcsolatban elmondta, számításaik szerint a folyamat 2021 februárjára zárulhat le, azaz akkor választják ki a felújítás kivitelezőjét. A felújítási munkák márciusban kezdődhetnének meg, és körülbelül 30 hónapig tartanának. A Lánchíd 18 hónapra lenne lezárva, és a tervek szerint 2023-ban adnák vissza a hidat a közlekedőknek.
Szőke Gábor, a fővárosi Duna-hidak kezelési, üzemeltetési feladatait ellátó Budapest Közút Zrt. vezérigazgatója elmondta:
a Lánchídon 1988-ban volt legutóbb felújítás, akkor a felületi bevonatokat javították.
A híd 2011-es vizsgálatakor kiderült, hogy az acélszerkezet elkorrodálódott, a vasbeton útpálya- és járdaszerkezetek elemei elmálltak.
Emlékeztetett: 2019 decemberében egyértelművé vált, hogy a Lánchíd leromlott műszaki állapotának oka a felületi védelem hiánya következtében bekövetkezett korrózió. Ugyanez vonatkozik a vasbeton szerkezetre is. A szakvélemény szerint a láncszerkezet már nem tölti be a megfelelő „csuklórendszerű” funkcióját, ezért a hidat nagy dinamikus hatások érik – mondta.
A Lánchíd felújításának halogatása milliárdokba kerül és veszélyes a budapestiekre – írta a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára a pénteki közleményében. Fürjes Balázs szerint csalódás, hogy a BKK igazgatósági ülése kudarcba fulladt, és a főpolgármesteri ígéret ellenére megint nem indította el a Lánchíd felújításához szükséges közbeszerzést.
Egy hónapja a kormány és a főváros egyetértett abban, hogy a Lánchíd felújítása halaszthatatlan – idézte fel az államtitkár.
A beruházást Tarlós István korábbi főpolgármester hiánytalanul előkészítette, a kormány, tartva a szavát, biztosítja a 6 milliárd forintos támogatást Karácsony Gergely jelenlegi főpolgármesternek is – tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.