A Budapest Bank legfrissebb kutatása szerint a szülők a digitális oktatás miatt hetente átlagosan 13 órával több időt fordítottak a gyermekükkel közös tanulásra.
A gyerekek iskolai teljesítménye ugyanakkor a rendkívüli körülmények ellenére is szinten maradt, sőt, sok esetben inkább pozitív irányba változott ez idő alatt, és a tanagyag elsajátításában sem keletkezett jelentős lemaradás. A tanárokkal jól ment az együttműködés, a szülők nagy része pedig úgy véli, gyermeke önállóbb lett az új rendszernek köszönhetően.
A Budapest Bank tapasztalatai szerint
már érdemes általános iskolás korban megismertetni a gyermekeket a pénzügyek alapjaival,
amihez a saját bankszámla kiváló eszköz.
A koronavírus-járvány miatt bevezetett digitális oktatás hirtelen jött, a tanároknak, diákoknak és szülőknek is nagyon gyorsan kellett alkalmazkodniuk az új helyzethez, ráadásul épp akkor, amikor sok szülő is otthonról dolgozott a járvány miatt.
A Budapest Bank a legfrissebb reprezentatív kutatásában1 azokat a magyar szülőket kérdezte meg az elmúlt hónapok tapasztalatairól, akik érintettek voltak ebben. A kapott válaszokból kiderült, hogy
a szülők átlagosan heti 13 órával több időt fordítottak arra, hogy segítsék gyermeküket a tanulásban.
Amíg az iskolába járás adott a napnak egyfajta keretet és menetrendet a gyerekeknek, addig az otthoni tanulásnál eleinte sokan tartottak attól, hogy ez teljesen el fog tűnni. Végül azonban ezt az időszakot követően a szülők 38 százaléka azt mondta, a kialakított napi rutint végig sikerült betartaniuk, míg 40 százalék esetében változó volt, hogy, éppen sikerült-e követni vagy sem az időbeosztást.
Talán ennek is köszönhető, hogy a válaszadók 34 százaléka szerint nem változott gyermekük iskolai teljesítménye, 41 százalék pedig arról számolt be, hogy pozitív irányú változást tapasztaltak e téren.
Szintén gyakori félelem volt a kezdetekben, hogy a távolság miatt a gyermekek lemaradnak a tananyaggal,
azonban a válaszadók 32 százaléka szerint ez nem így történt, 55 százalékuk pedig úgy látja, ugyan volt némi lemaradás, de ez közel se annyi, mint amit a következő félében ne tudnának pótolni.
A megkérdezett szülők 70 százaléka mondta, hogy hatékony volt a tanárok és diákok közti együttműködés a digitális oktatás ideje alatt.
A Kréta mellett
az e-mail, a Google Classroom, valamint a Facebook Messenger volt a leggyakrabban használt kommunikációs csatorna,
ezeken felül átlagosan 2-3 további, elsősorban nem erre a célra fejlesztett alkalmazást kellett letölteniük a gyermekeknek.
Összességében a gyermekek tanáraikkal kapcsolatos véleménye a válaszadók 32 százaléka szerint pozitív irányba változott a digitális oktatás idején, 51 százalék pedig úgy véli, a korábbihoz képest nem történt változás.
További érdekesség, hogy az otthoni tanulás és kijárási korlátozások miatt a gyerekek a megszokott személyes kapcsolattartás helyett csak online beszélhettek egymással, így a szülők csaknem 75 százaléka úgy véli, gyermeke kifejezetten várja az őszi tanévkezdést, amikor újra naponta találkozhatnak.
„A Budapest Bank már évtizedek óta támogatja a fiatalok pénzügyi ismereteinek fejlesztését, banki szakemberként és szülőként pedig magam is úgy gondolom, hogy ez olyan téma, amellyel érdemes korán, már általános iskolás korban foglalkozni. A kutatásunkban megkérdezett szülők 54 százaléka mondta, hogy gyermeke az otthoni tanulás során önállóbb lett, ami határozottan pozitív fejlemény. Márpedig ha ez a helyzet, akkor érdemes nekik a pénzügyekben is nagyobb szabadságot adni” – mondta Somogyi Péter, a Budapest Bank lakossági üzletágvezetője.
„A gyermekeknek a Budapest Banknál már 14 éves kortól lehet saját bankszámlát nyitni, amely kiváló módja annak, hogy támogassuk az önállóságukat, hiszen így lehetőségük van megismerkedni a mindennapos pénzügyek alapjaival. Ráadásul a banki mobilalkalmazás használatával lehetőségük nyílik a mobilfizetés használatára is, így a mobiltelefonjukat elengedhetetlennek tartó korosztály tagjainak már a fizikai bankkártyájukat se kell feltétlenül maguknál tartaniuk. Mindezeken túl az is fontos szempont, hogy az elektronikus fizetési megoldások biztonságosak, és csökkentik a fertőzés kockázatát is, így az őszi iskolakezdésnek érdemes már ezekkel az eszközökkel felvértezve nekivágni.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.