A korábbi évekhez hasonló, 206,87 millió forint nettó árbevétellel és az előző éveknél szerényebb, 21,55 millió forint adózott eredménnyel zárta a tavalyi évet a Szekszárdi borvidéken gazdálkodó Heimann Családi Birtok Kft. „Közgazdászként azt gondoljuk, hogy egyik erősségünk a hosszú távú tervezés, ami a termékpolitikára és a fejlesztésekre is igaz. Az elmúlt három év az átalakításról szólt: a fiam belépése a generációváltást és az új stílusok megjelenését is hozza, és azt, hogy kimondtuk: csak saját szőlőt szeretnénk feldolgozni” – mondta a Világgazdaságnak Heimann Zoltán, a borászatot üzemeltető cég ügyvezetője.
Így már csak a 25 hektáros saját területükről szüretelt szőlőből készítenek bort, nem vásárolnak fel más termelőktől. Ez azt jelenti, hogy a csúcson termelt 220 ezer palackról visszaálltak a 150-160 ezer palacknyi éves bortermelésre.
Ez a költségstruktúrát is eléggé pofon csapja, merthogy a költségeink nőnek, amit árbevételoldalon kell kompenzálni magasabb árpozíciójú termékekkel
– fogalmazott Heimann Zoltán. A termékportfólió átalakítása mellett komoly termeléshatékonyság-növelő és energetikai beruházásuk is volt, egyben megnövelték a teraszos vendéglátásra alkalmas területet, vagyis a szolgáltatásaikat is erősítik.
Már húszéves az a stratégiájuk, hogy az exportpiacokat, a gasztronómiát és a helyi értékesítést erősítik. Idén márciusra készültek el egy új – főként exportpiacra szánt és már az ifjabb Heimann Zoltán nevével fémjelzett – termékportfólióval, ennek a bevezetését azonban a Covid–19 miatt el kellett halasztaniuk. Így nem csak a várt és a magasabbra pozicionált árak miatt növekvő árbevétel maradt el, a bevezetett korlátozások a meglévő piacok elvesztésével is jártak.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.