A Facebook éveken át arra készült, hogy megakadályozzon minden, a portálon megkísérelt manipulációt a novemberi elnökválasztás előtt – írja a The New York Times.
A cikk szerint a közösségi háló felkészült arra az eshetőségre is, ha Trump esetleg a szavazást követően megpróbálná bármilyen módon manipulálni az eredményeket.
A vállalat alkalmazottai különböző forgatókönyveket készítenek és dolgoznak ki ezek alapján stratégiákat, amelyekbe beletartozik az az eset is, ha a 45. elnök, vagy kampánystábja a platformot a novemberben esedékes választás eredményeinek meghamisítására használná.
Ez azt jelenti, hogy Donald Trump nem állíthatja hamisan (ellenkező választási eredmények mellett), hogy megnyerte a következő négy éves elnöki ciklust
– árulta el egy névtelenségét kérő alkalmazott.
A közösségi oldal azt is vizsgálja, mi a teendő olyan esetben ha Trump azzal próbálná meg érvényteleníteni az eredményeket, hogy azt állítja, hogy a postahivatal elvesztette a postai úton leadott szavazatokat, vagy egyéb hivatalokat, csoportokat vádol meg azzal, hogy elkeverték a szavazatokat.
Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója és apparátusa napi rendszerességgel tart megbeszéléseket arról, hogyan minimalizálják a platform réseit, amivel manipulálni lehet.
Megvitatták egy úgy nevezett „gyilkos kapcsoló” lehetőségét is, ami azt jelentené, hogy a választás napját követően letiltják a politikai reklámokat, mivel a hirdetések, amelyeket a Facebook a politikai egyenlőség érdekében nem ellenőriz, alkalmasak lehetnek téves információk terjesztésére.
A döntés és az előkészületek is azt mutatják, hogy a novemberi választások tisztaságával kapcsolatos aggodalmak már a közösségi portálok üzemeltetőit is elérték, hiszen ezeken az oldalak nagyon kiszolgáltatottak a sulykolt hazugságokkal, az összeesküvés-elméletekkel, és a futótűzként terjedő pletykákkal szemben.
A YouTube és a Twitter szintén készítettek terveket a dezinformációs kísérletek leküzdésére.
A különböző technológiai társaságok az elmúlt években arra törekedtek, hogy elkerüljék a 2016-os választások megismétlődését, amikor orosz álhírportálok és források a Facebook, a Twitter és a YouTube felhasználásával megosztott üzenetekkel árasztották el az amerikai választópolgárokat.
Míg az utóbbi években a külföldi beavatkozás elleni védelemre különös figyelmet fordítottak a vállalatok, a belföldi manipulációs kísérletekre is igyekeznek felkészülni, mint amilyenre a QAnon jobboldali csoporttól és Trumptól is számítani lehet.
Donald Trump amerikai elnök védelmébe vette szombaton a választásokba való beavatkozással vádolt Louis DeJoy postaminisztert, azt állítva, hogy csak áramvonalasítani próbálja az Egyesült Államok Postaszolgálatát (USPS), hogy „újra naggyá tegye”.
Trump kijelentése a Bedminsteri (New Jersey) golfklubjában tartott sajtótájékoztatón hangzott el, miután demokrata párti törvényhozók egyre hangosabban azzal vádolják a USPS élére nemrég kinevezett DeJoyt, hogy a posta kivéreztetésével akarja bebiztosítani Trump novemberi újraválasztását.
Az elmúlt hetekben Trump, aki a közösségi médiát mindig is szócsöveként használta, egyre meredekebb állításokat posztolt a választásokkal kapcsolatban. Megkérdőjelezte a postai úton történő szavazás legitimitását, azt javasolta, hogy az emberek postán leadott szavazásait ne számolják be.
Alex Stamos, a Stanfordi Egyetem Internet Megfigyelőközpontjának igazgatója és a Facebook egykori ügyvezetõje szerint a Facebook, a Twitter és a YouTube különös helyzetbe került, mert „az elnököt rossz színészként kell kezelniük”, aki alááshatja a demokratikus választási folyamatot.
A Facebook kényelmetlen helyzetben találta magát, hiszen Zuckerberg többször is hangsúlyozta, hogy a vélemény- és szólásszabadságot feltétlenül tiszteletben kívánja tartani.
A Twittertel ellentétben, amely Trump tweetjeit pontatlanságért és az erőszakos tartalomért rendszeresen megjelöli, a Facebook ragaszkodik ahhoz az állásponthoz, hogy a politikusok hozzászólásai hírértékűek és a nyilvánosságnak joga van hozzáférni ezekhez. A szavazás utáni Trump üzeneteit érintő, vagy kampányával kapcsolatos bármely intézkedés pedig magával vonhatja cenzúra és az elfogultság vádját a közösségi portállal szemben.
A Twitter blogján közzétett ismertető emlékeztet, hogy az oldalon már 2019-ben betiltották az állami médiumok hirdetéseit és a politikai hirdetéseket, mert a cég úgy véli, hogy a politikai elérést kiérdemelni kell és nem megvásárolni.
Ezen túlmenően csütörtöktől címkével látják el az állami szereplők, külügyminiszterek, intézmények, nagykövetek, szóvivők és egyéb állami képviselők fiókjait és az állami irányítású médiumok, főszerkesztőik és vezető beosztású munkatársaik fiókjait is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.