Az M0 autóút déli szektorának M1 autópálya felé vezető oldalán a folyamatban lévő átfogó vizsgálat első üteme rövidesen lezáródik – közölte hétfőn a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF).
A vizsgálat részeként a BME Hidak és Szerkezetek Tanszéke által július 30-án elvégezett próbaterhelés adatai alapján az 1990-ben átadott Deák Ferenc (Hárosi) Duna-híd hídján a Csepel-szigeti ártéri hídszerkezet 8. sz. támaszánál további beavatkozás vált szükségessé, ennek megerősítése augusztus 26-ra elkészül.
A munkálatok elvégzése után a Csepel-szigeti ártéri hídon ismételt, a júliusit kiegészítő próbaterhelést fognak végrehajtani a szakemberek, tervezetten 2020. augusztus 27-én reggel.
Sikeres mérési eredmények esetén, várhatóan augusztus 28-30. között végezheti el a Magyar Közút NZrt. a mindkét hídon 3-3 forgalmi sávos forgalmi rend kialakítását a 6 sz. főúti csomópont teljes értékű megnyitásával együtt.
A terelés kialakítása a tervek szerint az iskolakezdésre elkészül, ezzel jelentősen javítva a térségi közlekedés feltételeit.
A kialakítandó forgalmi rend lehetővé teszi, hogy a szakemberek az 1. ütemű vizsgálatok során szükségessé vált további átfogó vizsgálatokat biztonságban, a közúti forgalom legkisebb zavarása mellett tudják elvégezni. A mérések szeptember közepe és október vége között, egy-egy hétvégi, csúcsidőszakon kívüli időpontban(vasárnap kora délelőtti időszakban) történnek majd. Ezen vizsgálat után határozható meg az a végleges műszaki tartalom, amivel a műtárgy további 30 éves biztonságos működését biztosítani tudjuk – olvasható a közleményben.
Mint írják, a NIF Zrt. az üzemeltető Magyar Közúttal és kivitelezővel együttműködve a híd állapotát a közlekedők biztonsága érdekében fokozottan ellenőrzi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.